auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 320 D: AAAAAHHhhhh hij houd nog steeds in.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: M47

Ik heb een bmw 320 d en hij rijd niet harder als 120km/p. Optrekken doet hij wel vlot maar op de snelweg is het echt een ramp en gevaarlijk. Hij rijd tot de 125 0f 130 soms 140 km/p en dan zakt hij terug naar naar 120 en het gaspedaal intrappen heeft geen nut, noodloopprogamma neem ik aan.
Hij heeft zijn grote beurt gehad en hier is vervangen Luchtmassameter en vacuumklep. Deze storing gaf hij ook aan met het uitlezen.
Katalysator was in orde, turbo ook en ook bij mij brand er een geel olielampje, maar dat had geen invloed zoals ik eerder ook heb gelezen.
Nu word er gezegd dat de ketting misschien vervangen moet worden , omdat deze "uitgerekt" kan zijn waardoor je een soortje andere verhouding gaat krijgen.

Wie kan mij helpen, want mijn bankrekening wilt geld geven aan leuke spulletjes voor eromheen en niet iedere x aan de reperaties. HHHeellllllp !!!

Groeten,
Alfred

Geplaatst door

BeemerE21&E46 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nou Alfred,

Ik mag me helaas aansluiten bij dit euvel,.... ik heb precies hetzelfde probleem.
Het enige wat ik niet heb is dat het olie druk/niveau teken in het dashboard blijft branden (da's waarschijnlijk de olie niveau sensor die niet meer ok is) en kan er idd niets mee te maken hebben.
Ik bezit een 320D uit 2000 en alles is gechecked door een bmw dealer en die zegt dat het aan de brandstofpomp ligt ?!?!
Is toch een heel ander andwoord dan er bij jou bevestigd word, nu wil het mischien ook niet zo zijn dat als er een zelfde euvel ontstaat dat het dan hetzelfde gevolg moet zijn maar dit is wel erg verschillend niet ?
Ik kan mezelf (wat ik aan auto techniek ervaring heb) niet voorstellen dat een brandstofpomp goed kan lopen tot +-120 km/hr en dan ineens er mee ophoud dus denk ik dat het wat anders is alleen weet ik nog niet wat het mag zijn.
En wat er bij jou gezegd word vind ik ook een beetje vreemd wat als de distributieketting los zit dan hoor je dat wel degelijk leid niet tot dit resultaat en ik spreek uit ervaring (eens een 325td gehad met dit euvel).
Overigens wil mijn auto ook nog wel eens inhouden als ik een bocht om ga als ik b.v van de snelweg afkom maar da's ook weer niet altijd en dat maakt het analyseren alleen nog maar moeilijker.

WIE oh WIE kan hier eens een zinnig antwoord op geven .... ik was ook niet van plan om mezelf de zakken leeg te laten maken en uiteindelijk nog op niets uit te komen.

BEEMER320D 0

18 jaar

Ik heb dit probleem ook gehad (Dodge 2.5 td) dieselfilter vervangen,luchtmassameter vervangen en nog hetzelfde probleem.

Het bleek in die sensor te zitten die aan het gaspendaal zit.....Nou weet ik alleen niet of een BMW dat ook heeft,maar je zou kunnen kijken

rob010 0

18 jaar

@rob010

Nog niet naar gekeken, en als het goed is heeft een BMW dat ook omdat het gaspedaal electrisch geregeld word op de brandstofpomp voor zover ik het weet.
Ik ga dat zeker eens nakijken want wie niet waagt, ...... en het zal zeker geen fortuin kosten ;-)
Thnkz voor de tip.

BEEMER320D 0

18 jaar

mag ik met ook bij jullie aansluiten, ik zelf heb een 320d uit eind 98. de mijne houdt soms in bij een koude start dan ga ik een beetje op zijn oma`s rijden. dan rij ik ongeveer 50 kilometer per uur, heel rustig dus. maar dan voel je hem af en toe inhouden. heel licht doet hij dat maar je voelt wel duidelijk de shokken. dan geef je wat gas bij en dan is het weg. kom je bij de stoplicht sta je een tijdje op de stoplicht te wachten dan hoor het ook weer net alsof hij wil uitvallen. onlangs vervangen, luchtmassameter, brandstofpomp, alle filters die erop zitten, koppelingsplaten (heeft er zeker niets mee te maken) gooi er altijd injector cleaner in. maar ja hij blijft het doen. heb ik hetzelfde probleem als die van jullie of is er een oplossing voor mijn probleem. ik ben al 1200 euro armer aan uitlezen en de hele rataplan maar nog geen resultaat. Ik heb wel een naar geluidje bij het starten en uitzetten van de auto en soort gesnerp of gil eigenlijk. WIE kan mijn helpen.

peugotje 0

18 jaar

hallo


ik had de zelfde probleem met mijn opel vectra toen hij reed niet harder dan 100 na uit zoeken bleek dat mijn distributie snaar niet op tijd was gezet door de garage waar die snaar was vervangen toen de vorige eigenaard hem had na op tijd gezet te hebben ging hij als een trein veel succes

fedai 0

18 jaar

bij bmw is het een ketting en geen snaar, dus dat kan het zowiezo niet zijn en als de ketting los zit dan kan je dat ook horen. toch bedankt alle informatie is welkom.

peugotje 0

18 jaar

dat weet ik ook wel dat bmw ketting heeft na 94 heb zelf een 525td :Nu word er gezegd dat de ketting misschien vervangen moet worden schreef BeemerE21&E46 mischien is die kettin van zijn tijd af omdat die gerekt is ik rij ook al jaren in bmw heb enig ervaringmaar toch bedankt voor dee geheugen steuntje

fedai 0

18 jaar

Nou even een update voor wat betreft mijn probleem,....
De potentiometer is niet defect (gaspedaal).
De brandstofopvoerpomp (in de tank) ook niet.
En de kat, (eigenlijk 2 katten) zijn ook niet defect.
Ik ga nu eens kijken of de brandstofpomp (hogedruk) wel ok is qua timing.

Voor zover de update..... pfff wat een ellende

BEEMER320D 0

18 jaar

kut storing, heeft altijd dezelfde uitwerking namelijk het inhouden maar de oplossingen kunnen oneindig zijn. ik heb hetzelfde probleem, kataysatoren zijn oke, turbo is oke maar voor de rest weet ik het ook niet meer. de laatste tijd houdt hij vaker in vooral bij het optrekken vanaf 0 naar 60. raaaaaaaaaaaaar eigenlijk schandalig voor een merk als bmw en voor zoveel geld wat je er voor betaald.

peugotje 0

18 jaar

Nou hier weer een update ....
Ik geef nie bij , ik heb het toch eens gedaan.
Ik kreeg van iemand te horen dat het toch wel eens aan de Cat kan liggen die meteen na de turbo zit .... als die dicht zit zou dit probleem ook op kunnen treden.
Ik heb dus de Cat leeggemaakt en sakkerdeflap ik kan al 160... ?!?!?! tewijl het feest eerst bij 120 ophield.
Dus ik ga die 2de Cat ook eens uithollen, mischien dat het probleem dan wel is opgelost en het toch daar aan heeft gelegen.
Ik hou jullie op de hoogte
Ik heb ook eens gekeken wat die handel nou weer gaat kosten als ik het vernieuw .......... sjaaai sakker dat is weer +- 550 euro

BEEMER320D 0

18 jaar

Ik heb ook hetzelfde probleem ik heb de tweede Cat uitgehold, tegen mij zeiden ze dat het aan de tweede cat kon liggen. Nu denk ik er ook over na om de eerste Cat leeg te halen maar geeft dit straks dan problemen met de keuring als beide Cat's leeg zijn.

Marco7155 0

18 jaar

@Marco7155,

Nope.... als de rest netjes in orde is dan kan dat geen kwaad en blijft ie netjes onder de waarde die als roet waarde gemeten word.

BEEMER320D 0

18 jaar

[quote=peugotje]kut storing, heeft altijd dezelfde uitwerking namelijk het inhouden maar de oplossingen kunnen oneindig zijn. ik heb hetzelfde probleem, kataysatoren zijn oke, turbo is oke maar voor de rest weet ik het ook niet meer. de laatste tijd houdt hij vaker in vooral bij het optrekken vanaf 0 naar 60. raaaaaaaaaaaaar eigenlijk schandalig voor een merk als bmw en voor zoveel geld wat je er voor betaald.[/quote]
gohh... nieuwe naam! ook nog verhuist! wat dacht je nieuwe kansen nieuwe ronde.... en dat allemaal uit schaamte van de afgelopen weken??

''vreemde vogels allemaal''

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

?????

peugotje 0

18 jaar

[quote=peugotje]?????[/quote]
last van geheugen verlies..? naam wordt door de regel niet zomaar aangepast...

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Beemer320D,

Dat met de eerste cat begint steeds logischer te klinken want nadat de LMM was vervangen kon ik geen verschil merken inhouden deec ie nog steeds rond de 120-130 km/uur. Ze hebben daarna ook de Regelstang van de turbo schoongemaakt. Nadat dit was gebeurt kon ik wel wat verschil merken maar ja het inhouden was niet helemaal weg. Nu hield ie in rond de 160-170 km/uur. Deze regelstang van de turbo is toch dat stang die vanuit de turbo richting de 1e cat gaat of niet ?

Marco7155 0

18 jaar

Wat houdt dat dus voor ons in, nadat we er achter gekomen zijn dat het niet de lmm is. Als ik het zo lees hier dan zou het dus de cat kunnen zijn, of de turbo die vuil is, in een andere topic het ik gelezen dat het ook aan de egr klep kan liggen. Al met al kan ik dus concluderen dat er nagekeken moet worden de:
egr klep
cat 1+2
turbo of iets met regelstang
brandstofpomp heb ik ook nog gelezen hier ergens
iets met een senor op het gaspedaal
Ik neem aan dat deze storingen allemaal uitgelezen door de dealer kunnen worden. Want ik denk bijna zeker dat het bij mij de cat kan zijn omdat ik iets in de uitlaat achter en ergens in het midden hoor ramelen. Maar wat mij verontrust is dat er geen lampje op mijn dashboard gaat branden. Of is dat lampje op het dashbord geen lampje voor de katalysator. Weet iemand misschien welke storingen zeker uitgelezen kunnen worden en welke niet. Alvast bedankt voor de voorgaande info.
mvg.

toerist 0

18 jaar

Toerist

Egr klep is makkelijk te testen haal de vacuumslang van de klep eraf, stop een schroefje in de slang. Rij eens rond om te kijken of je verschil merkt. Bij mij was het in ieder geval niet de egr klep ( heb ik al getest )
Cat 2 is leeg. Cat 1 kan best wel vestopt zitten daar kan ik alleen achterkomen door het ook leeg te halen.
Turbo is getest en werkt goed.
Brandstofpomp is ook al vervangen.
Sensor op de gaspedaal hoor ik nu voor het eerst. Druk sensor inlaatspruitstuk is ook vervangen.
Als de cat verstopt raakt is dit niet te vernemen tijdens het uitlezen.

Marco7155 0

18 jaar

[quote=Marco7155]Toerist

Egr klep is makkelijk te testen haal de vacuumslang van de klep eraf, stop een schroefje in de slang. Rij eens rond om te kijken of je verschil merkt. Bij mij was het in ieder geval niet de egr klep ( heb ik al getest )
Cat 2 is leeg. Cat 1 kan best wel vestopt zitten daar kan ik alleen achterkomen door het ook leeg te halen.
Turbo is getest en werkt goed.
Brandstofpomp is ook al vervangen.
Sensor op de gaspedaal hoor ik nu voor het eerst. Druk sensor inlaatspruitstuk is ook vervangen.
Als de cat verstopt raakt is dit niet te vernemen tijdens het uitlezen.[/quote]
wat hier gebeurt is enkel de bediening van de EGR uitschakelen.. daar test je de EGR-klep op zich niet mee. maargoed dit probleem is niet de EGR-klep, mocht dit wel zo zijn dan zou de motor goed moeten funtioneren in deellast, dat wil zeggen met een vaste snelheid bijvoorbeeld op de cruisecontrol.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

?? Hoe kan de egr-klep dan wel getest worden. Het uitschakelen hadden ze mij aangeraden, heb al weer wat geleerd.

Marco7155 0

18 jaar

In het brandstof circuit zitten er voor de brandstofpomp nog 2 andere pompen n.l. een opvoerpomp in de tank en een voordrukpomp. Waarschijnlijk levert deze voordrukpomp niet genoeg druk. Bij de 5 serie (E39) zit deze onder de auto ter hoogte vd bestuurderstoel .

kei 0
badge

18 jaar

@kei

Bij een E46 M47motor zit er aleen maar een opvoerpomp in de tank en volgens TIS geeft ie maar 0.5 bar druk.
De idle druk waarmee die de brandstof naar de hogedrukpomp helpt is ong. 300 millibar.
Ik vond dat zelf ook een beetje weinig en heb alles eens opgezocht en nagemeten en idd het is echt zo.
Ik heb zelfs ook de stekker uit de opvoerpomp getrokken en met de auto rond gereden en dat ging gewoon zonder problemen.
De EGR klep moet als het goed in het motormanagement uigelezen kunnen worden maar ik heb echt het idee dat mechanisch is en dus niet uigelezen kan worden.
Willen jullie een fuel-schema zien uit TIS, roep maar daar kan ik voor zorgen.
Het enige wat ik daar wel in zie en niet kan vinden is een bi-metaal wat er voor zorgt dat de brandstof reguleert op temperatuur maar ik kan daar geen aanknoping voor vinden dat daardoor het vermogen op zou houden.
Het brandstof transport gaat ook vanuit de tank rechtstreeks naar het brandstoffilter.

@Marco7155

Een regelstang van de turbo naar de 1ste Cat... niet dat ik kan zien, ik heb de Cat er van het weekend af gehad en daar zit helemaal niets aan.
Deze zit direct aan het slakkenhuis van de turbo geschroefd en dat was het.

Voor de mensen die wel zelf sleutelen en geen ETK zelf hebben, er staat ook nog een mooie ETK site op het www :
http://www.realoem.com/bmw/

BEEMER320D 0

18 jaar

Nou ...
Weer een update alhier, ik heb de 2de Cat nu ook voorzien van een gat en helaas levert het niet op wat ik gedacht had.
Ik kan wel harder rijden maar hij blijft altijd ergens hangen bij 140, 160 of ergens daar in de buurt.
Heel afentoe wil ie wel eens over de 160 gaan maar als ik terug ga naar de 140 is het daar weer afgelopen.
Ik ga nu de brandstofpomp maar eens laten checken op timing om te kijken of het daar dan aan mag liggen .....

BEEMER320D 0

18 jaar

Ik hoorde van de week ook dat het aan klemmende verstuivers kan liggen. Een Bosch Diesel service kan deze testen zeiden ze.

Marco7155 0

18 jaar

heb je de debietmeter laten programeren want alleen opsteken helpt niet ge moet ze laten programeren kost ong 30 euro heb het zelfde voorgehad ik heb een nieuwe zelf ingestoken maar helpte niet

dennis2804 0

18 jaar

[quote=dennis2804]heb je de debietmeter laten programeren want alleen opsteken helpt niet ge moet ze laten programeren kost ong 30 euro heb het zelfde voorgehad ik heb een nieuwe zelf ingestoken maar helpte niet[/quote]
Beste Dennis, wat is een debietmeter ?
Ik denk dat het een dialect is voor een ander woord maar weet niet wat, excuus als ik het hier verkeerd heb.

BEEMER320D 0

18 jaar

Luchtmassa , volgens mij (?)

Hans4040 1435
badge vip badge

18 jaar

@ Hans4040,

Ok dan, ik weet niet tegen wie Dennis 2804 spreekt maar ik heb er iig een nieuwe LMM op zitten en die is ook nog opnieuw geprogrameerd.
Dus daar is wat voor mij betreft niets mis mee,... dit is allemaal bij de BMW dealer gebeurd dus mag ik daar toch wel in vertrouwen toch ?!

ByTheWay, Ik heb m'n pomp-timing gecontroleerd en die stond niet helemaal oké en hebben we dus goed gezet.
Maar daar is het probleem nog niet mee verholpen.
Ook heb ik alle vacuumslangen bekeken en de EGR klep schoongemaakt maar daar is het ook niet mee verholpen.
Ik heb er al diverse BMW monteurs en kenners bij gehad maar die weten het ook allemaal niet.
Het is schijnbaar een heel vreemd probleem maar ik geef niet op, ik blijf zoeken tot ik het heb gevonden.

BEEMER320D 0

18 jaar

Ik heb ook zo'n probleem met mijn ford escort cabrio uit 1997 bij mij lag het aan iets heel anders, ik heb namelijk nieuwe velgen gekocht. er zat 185/60/14 onder en nu 205/40/17. ik snapte er ook niks van. ik dacht hij loopt niet meer zo hard in de vierde versnelling met pijn en moeite 160km per uur en dan overschakelen naar de 5 en dan valt hij terug.

michael7688 0

17 jaar

controleer de electr.verstuiver eens
bedrading slechte verb door aantasting door diesel of defect /vervuild.
laat een nacht in dinj.cleaner weken en dan nog eens proberen.

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.