Peugeot 406: zwakke plekken 406 1.9 dturbo?

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 dturbo

Ik kan bovenstaande auto kopen, wat zijn een beetje de zwakke plekken van deze auto?, km stand is ongeveer 260.000.

Ik rij momenteel zelf een 205 dturbo, deze is helaas een beetje te klein geworden door gezinsuitbreiding.
Het enige wat ik zo weet, is dat de wervelkamers nog wel is los willen laten bij de 1.9 diesels, gebeurt dit vaak?

Alvast bedankt voor de antwoorden

Peter.

peter_vos

Geplaatst door peter_vos (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

mcitr. (0), 17 jaar geleden

Erg sterke motor. Soms koppakking, distributie op tijd vervangen is ook belangrijk, bij aankoop goed opletten dat de dieselpomp nergens lekt; is dure grap als die vervangen moet. Als je een goeie koopt kan er nog meer dan een ton bij.
Koppeling moet niet te zwaar aanvoelen en druklager mag niet heel veel herrie maken; drukgroep is niet heel geweldig bij PSA

mcitr. (0), 17 jaar geleden

Wervelkamers is meer een probleem van de nieuwere 1.9 diesels; de oudere hebben daar maar heel soms last van

peugotje (0), 17 jaar geleden

grootste probleem is de koppakking, let op dieselgeurtje onder de motorkap. tijden proefrit goed optrekken en blower aanzetten en goed ruiken of er via de blower geen dieselgeurtjes binnen komen. na proefrit moterkap omhoog en flink snuiven. daarna koelvloeistof resoivoir openen en kijken of er geen olie indrijft en of het water mooi helder is, maar pas op als de auto warm is dan kan het koelvloestof eruit springen. indien je handig bent kijk of er geen olie in de luchtfilter zit, zo ja de auto laten staan en maken dat je weg komt anders krijgt je portemonaie na de koop last van een streng dieet. succes

peter_vos (0), 17 jaar geleden

ok, exact hetzelfde dus als mijn eigen 1.8 dturbo.
Weet waar ik op moet letten. bedankt.

Santa (0), 17 jaar geleden

Slappe motorsteunen, versnellingsbaksteunen, oliepeil in versn. bak checken i.v.m. slijtage van 5e versenllingstandwiel, vocht in achterlichten, remleidingen en slangen op corrosie en scheurtjes checken en stabilisatorstangrubbers checken.

Santa (0), 17 jaar geleden

En vooral blijven snuiven........................

Santa (0), 17 jaar geleden

Sorry Peugeotje, ik ken wel drugshonden en speurhonden maar wist nog niet dat er mensen bestonden die een lekke koppakking konden ruiken.......
Kijk, dat je diesel ruikt wanneer je retourslangetjes lek zijn, is logisch, maar een lekke koppakking kunnen ruiken???
Jij kunt daar schatrijk mee worden!

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=peugotje]grootste probleem is de koppakking, let op dieselgeurtje onder de motorkap. tijden proefrit goed optrekken en blower aanzetten en goed ruiken of er via de blower geen dieselgeurtjes binnen komen. na proefrit moterkap omhoog en flink snuiven. daarna koelvloeistof resoivoir openen en kijken of er geen olie indrijft en of het water mooi helder is, maar pas op als de auto warm is dan kan het koelvloestof eruit springen. indien je handig bent kijk of er geen olie in de luchtfilter zit, zo ja de auto laten staan en maken dat je weg komt anders krijgt je portemonaie na de koop last van een streng dieet. succes[/quote]
hey..... wat lees ik hier! een nieuwe methode... en ik maar inversteren in duur apparatuur. terwijl het met de neus ook kan [url=http://imageshack.us][img]http://img144.imageshack.us/img144/8176/...[/img][/url]

peusjootje..... laat mij dit toverstokje ook eens beethouden, je hebt er verstand van man! maar hopen dat het slecht om een grapje ging.

paul,

Santa (0), 17 jaar geleden

[url=http://imageshack.us][img]http://img137.imageshack.us/img137/3699/...[/img][/url]
Ken je dit figuur, Peugeotje?
Heeft ook een hele bijzondere neus...................

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

[url=http://imageshack.us][img]http://img142.imageshack.us/img142/4740/...[/img][/url]

En ik maar denken dat ik onder de kap moest wezen.......

205GTiGriffe (0) PRO, 17 jaar geleden

Geweldig die reacties.

Vette neus man Santa, daar kun je goed mee ruiken hahaha.

hendrikjan (0) PRO, 17 jaar geleden

Nou heren op zich staat er niets verkeerd als ik het zo lees. Ik heb ook wel een een benzine geur of diesel geur geconstateerd met mijn neus onder de motorkap. Dit merkte ik in de eerste instantie eerst op omdat ik mijn verwarming aan had. Er kwam toen een hele vage benzinegeur naar binnen. Dat van die koppakking dat klopt gewoon, dan kan je op simpelst constateren door in de expansievat te kijken. En een lekkende dieselpomp kan je al ruiken onder de moterkap. Op zich vind ik het persoonlijk geen slechte tips die peugotje hier geeft.

Santa (0), 17 jaar geleden

Op zich niet. Ze zijn alleen zo vaag en wazig.
Neem nou echt maar van mij aan dat je een lekke koppakking NIET kunt ruiken. Een op een op een kier staande deur kun je OOK niet ruiken...
Lekkende dieselolie, waar dan ook, kun je WEL ruiken en olie in het koelwater in het expansievat ALS GEVOLG VAN een lekke koppakking kun je wel zien....
't Is maar net hoe je het opschrijft, denk ik maar.

rubenrispens (0), 17 jaar geleden

Ik zou ook even op de koppeling letten. Is ook een minder goed punt van de 1.9DT

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.