BMW 3-Serie: Koelvloeistof daalt na vervanging van de Koppakking!!

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 316i

Beste Mensen,

Heb vorige week donderdag mijn Bmw 316i E46 van bouwjaar: 2000 weer terug gekregen!
Bij de 4de cilinder lekte de koppakking. Tot mijn grote spijt moet ik om de morgen bijna een halve liter koelvloeistof bijvullen! in totaal heb ik na een week dus bijna al een dikke 2 liter koelvloeistof bij gevuld!
Wat kan hier de oorzaak van zijn? Of is dit normaal, ik dacht een liter zal wel normaal zijn omdat er misschien nog wat lucht in de kop zat! Hoor het graag,

Mvg, Niels

NOS.E46

Geplaatst door NOS.E46 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Kop gescheurd, kop krom en niet gevlakt, blok gescheurd, blok krom, verkeerde pakking, niet goed gemonteerd, etc.
Al terug geweest bij diegene die de koppakking heeft gedaan? En wat zegt deze?

NOS.E46 (0), 14 jaar geleden

Kop is gevlakt en onder druk gezet! En er zit een precies dezelfde koppaking tussen!
Ben al terug geweest! Hij zei: Kan kloppen want er zit soms nog welles wat lucht in de kop! Maar een dikke 2 liter is toch wel erg veel? Hij rijdt voor de rest super! En temperatuur wordt ook niet hoog ofzo, gewoon normaal!!

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Niels

Begin even gemakkelijk, lekt hij nergens uitwendig, of heb je natte vloerbedekking binnen in de auto icm met beslagen vettige ramen ?

Laat het koelsysteem eens onder druk zetten om een lekkage op te sporen,

Of worden de slangen hard van de druk ? Dan kan hij het ook eruit drukken..

Na de reparatie iets bijvullen is wel normaal, maar je moet niet bezig blijven..

Of hij lekt ergens uitwendig, of het verdwijnt de motor in, als je hem s'morgens start, loopt hij dan gelijk perfect of even op 3 cilinders ?

Gr Stefan

NOS.E46 (0), 14 jaar geleden

Stefan,

Heb geen natte vloerbedekking binnen! de slangen worden niet hard van druk! Hij start en loopt perfect gewoon op 4 cilinders! Het is ook om de dag, en rij ongeveer 100km op een dag, dus heel snel loopt het er ook weer niet uit. Hoor het graag,

Mvg, Niels

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Niels

Dan lijkt me het beste dat je even terug rijd langs die garage en dat ze daar het koelsysteem even onder druk zetten..Het kan zijn dat je een kleine lekkage hebt die zo nog net opvalt maar wel daardoor koelvloeistof verliest.

Gr Stefan

NOS.E46 (0), 14 jaar geleden

Stefan,
Zal er nu gelijk fe langs! Je hoort het nog wel even..
Alvast bedankt!

Mvg, Niels

NOS.E46 (0), 14 jaar geleden

Heb hem onder druk laten zetten!
Maar niks helaas! Echt balen..

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Dan zou ik terug gaan, ze kunnen met een CO snuffelaar boven het koelvloeistf reservoir controleren of er uitlaatgassen in het koelsysteem zitten, binnen een minuut weet je het, dus het is zo gecontroleerd.

Wat zei de garage op de lekkage ?

Gr Stefan

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Wat was de oorzaak van de lekke kop? Is die al opgelost. Is ie wel goed ontlucht? Zoniet dan gooit ie de vloeistof er on het rijden ook zo weer uit.

gr Martin

mike e39 (0) PRO, 14 jaar geleden

Tap de olie maar af en kijk of er koelvloestof bijzit , als er inwendig een scheur zit kan het gebeuren dat je geen druk opbouw hebt en de motor mooi loopt maar toch lekt .
Na het vangen van de koppaking is het altijd verstandig om de olie na 1000km te ververssen .

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Michael,

Als ze hem dan onder druk zetten, behoud hij de druk niet en zal deze wegvallen, en dat is hier niet het geval, want het was oke..

NOS.E46 (0), 14 jaar geleden

Iedereen bedankt voor de eventuele oplossingen!
Ben terug bij de Garage geweest. Wat bleek Expansievat lek!!
Dus er is gisteren een nieuw expansievat opgekomen en alles is nu weer in orde!

E.T.Wiersum (0), 14 jaar geleden

Ik ga me nu afvragen of de kop wel ooit lek geweest is als de enige klacht voordat de koppakkingwissel plaats vond OOK koelvloeistofverlies was.
Verder snap ik niet, dat ze bij de eerste keer onder druk zetten het lekke expansievat niet hebben kunnen ontdekken.
Er moet dan ook drukverlies geweest zijn en dan is het een kwestie van goed zoeken.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor de feedback!

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Gewoon niet goed gezocht. En ook niet naar de oorzaak van de lekke kop gekeken dat kan heel goed een lek koelvloeistof reservior zijn geweest.

gr Martin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.