BMW 3-Serie: koolstof filter

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: M52B20 vanos

ik ga zaterdag de auto een onderhoudsbeurt geven, olie filter, luchtfilter, interieurfilter, brandstoffilter, en de olie. maar de retour brandstof filter (actief koolstof) moet die eigenlijk nooit vervangen worden? hier hoor of lees je nooit niks over, en actief kool blijft immers geen 13,5jaar 'actief' .... en zou dus theoretisch gezien vervangen moeten worden, iemand al eens gedaan? of iemand die hier juist de (merkbare) verschillen van weet?

alvast bedankt!

rickgilze

Geplaatst door rickgilze (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Die slang is van hard plastic en gaat normaal niet kapot..

De retour van de brandstof loopt ook niet naar het koolstoffilter..

Het enige wat invloed heeft op de motor is de slang van gasklephuis naar koolstoffilter, de slang moet niet kapot zijn en de klep mag niet 'open' blijven staan.

Gr Stefan

rickgilze (0), 13 jaar geleden

[quote=stefan84]Die slang is van hard plastic en gaat normaal niet kapot..

De retour van de brandstof loopt ook niet naar het koolstoffilter..

Het enige wat invloed heeft op de motor is de slang van gasklephuis naar koolstoffilter, de slang moet niet kapot zijn en de klep mag niet 'open' blijven staan.

Gr Stefan[/quote]
ok dan, ik was in veronderstelling dat de brandstof via de filter retour werd gepompt. maar de filter zelf hoeft dus ook niet preventief vervangen te worden

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Rick de koolstofkorrels in die houder vangen de damp op die uit de tank komt. Die korrels worden tijdens het draaien van de motor weer gespoeld met lucht. Groeten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.