close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: e30 3.5 inbouwen

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2494

hallo ik wil en 3.5 m30 motor inbouwen in mijn e30
ik heb al en motor gevonden maar er zit geen bak bij , ik hoorde dat de bak van de m20 past
maar ik twijfel daaraan, weet iemand of dit past, of niet.

nog wat anders de koppeling waar ik nu mee rij de standaard 325i is , veel te hard
en pakt te snel op ,hoef maar iets los te laaten en hij rolt al
weet iemand of dat ,aan welke cilinder licht, of dat het druk groep niet goed is hij ratelt niet.
hij had wel en tijd stil gestaan .

Geplaatst door

bibic (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het beste is om de motor te kopen met bij behorende bak, kabelboom, ECU, etc etc..

Een andere bak zal zeker wel passen, maar dan word de overbrenging anders, hij zal dan harder trekken en een lagere top hebben, de bak word op deze manier wel stukken erger belast en of dat lang goed gaat is dan maar de vraag.

Als het koppelingspedaal normaal aanvoelt en goed terug komt, dan kan het probleem een plakkende koppelingsplaat zijn, of deze is versleten, maar kan ook in de drukgoep zitten, de koppeling is niet af te stellen en de cilinders gaan wel eens vaker kapot, maar dan zou je ook de druk moeten verliezen.

stefan84 0

14 jaar

Volgens mij heeft een M30 nooit af fabriek in een E30 gezeten. De M30 is de grote 6-cil. In de E30 is enkel de "kleine" 6-cilinder blok geleverd (320,323, 325, ...). Het zou weleens goed kunnen dat de M30 daar niet in gaat passen.

Harald4118 0

14 jaar

Het m30 blok past met aangepaste motorsteunen wel in de e30.
Op www.e30 TUNING SEITE.DE vind je alle info.
Wat betreft de koppeling moet je de zaak is ontluchten onder bij de koppelings cilinder.

henniee24 0

14 jaar

oke dan zal ik maar de m30 kompleet moeten zoeken .
betreft de koppeling hij slipt niet is dus niet versleeten, komt ook goed op is alleen veel te hard .
ik ga m eerst probeere te ontluchten , als dat niet helpt dan denk ik de koppeling vervangem kompleet,

vandaag weer iets , ik hoor iets zoemen iritant geluidje , niet hard maar hoor t wel,
ik dacht wiel lager, stuur heen en weer het gaat niet weg , cardan hoor je andres heb t vaker meegemaakt
rechs achter denk aandrijfas op de oog lijkt mij dat de wiel iets naar binnen staat niet zo / maar zo \ niet zo scheef maar de idee. moet ik ook dus efe naar kijken .
bedankt voor de reacties alvast.

bibic 0

14 jaar

Een harde koppeling, zwaar indrukken, kan de drukgroep zijn, dan helpt ontluchten ook niet.

Die 3,5 Liter is zeker erin te hangen, je kan het zo gek mogelijk niet bedenken, maar zelfs een V-10 is erin te hangen..Staat ook op internet.

Zoemend geluid kan een lager zijn..Even opkrikken, aan het wiel draaien en een vinger op de spiraal / schokbreker houden, voel je nu iets ?

stefan84 0

14 jaar

ik zal t vandaag efe probeeren laat t wel weten

bibic 0

14 jaar

Bak van een M20 past, overbrengings verhouding is het zelfde geloof ik. Je moet alleen we de bellhouse van een M30 hebben. Dus een bak er bij zoeken is makkelijker.

Herman103 0

14 jaar

Als je een bellhouse van een M30 moet gebruiken past een bak van een M20 er ook niet achter. Er zijn wel deelbare bakken geweest voor de M20 maar die zijn zo zeldzaam. Normaal gesproken is een M20 bak niet deelbaar.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.