close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Koppakking probleem?

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: m43

Hallo,

Ik heb een 2dehands wagen gekocht (bmw 318i, e36 touring, 1998, m43).
Maar ik vrees dat het een kat in de zak is.
De motor verbuikt zo'n 4l koelvloeistof op 100km... Daarna stijgt de temperatuur tot rood (logisch ;-) )
Ik verlies nergens koelvloeisof aan de motorblok. De olie ziet nog zwart (niet mayonaise)
Bij koud starten heb ik het gevoel dat de eerste 20 sec hij maar op 3 cylinders draait.
Als ik koelvloeistof aanvul blijft hij bellen blazen, en ik heb het gevoel dat ik zijn water nooit gevuld krijgt.
Ook niet na goed ontluchten.
(krijg de kachelradiator niet meer warm, ook de lpi 'vriest vast' wegens te weinig koelvloeistof doorstroom)

Gaat het een koppakking probleem zijn? Of een barst in de motorblok? Of nog iets anders?
Is dat een gekend probleem van dez auto's?

Wat is de beste oplossing? Koppakking aanpakken of 2dehands motorblok?

Bedankt voor jullie reacties!

Geplaatst door

krist.torfs (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ow ja, nog iets, thermostaat is vervangen en ook al de waterpomp
(ik dacht dat dat het probleem was)

en als de motor warm staat, dan staan de radiator slangen echt op barsten, superstrak, tot ik de druk eraf laat via de radiatordop)

krist.torfs 0

11 jaar

koppakking stuk of gescheurde kop

jan5047 0
badge

11 jaar

Cilinder 4 waarschijnlijk die in het begin niet mee werkt.!? Niet mee door blijven rijden ,anders gaat er nog veel meer stuk. Straks is de kop ook nog krom en dit is weer slecht voor de nokkenas(sen) .
Of zo als ik er een had met een kromme drijfstang en afgebroken startmotorlager.
Succes.

Punt 50
badge

11 jaar

koppakking stuk of gescheurde kop (wel goed ontlucht)

jan5047 0
badge

11 jaar

De kop eraf halen , kost tijd , als je het zelf doet.
Dan kijken wat er kapot is , net wat jezelf zegd , er zijn meerdere mogelijkheden.
Wat is de km stand .
Andere motor met weinig km. is wellicht de snelste/goedkoopste ? optie.
Als je nog even wilt rijden met deze auto , zou ik eerst even de rest bekijken , of hij het voor de toekomst ook nog waard is .

kaleido 1 6930
badge vip badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.