Hallo, ik heb een vervelend probleem met een BMW 316i. Vorige week startte plots de auto niet, accu leeg. Accu laten testen en inderdaad de accu was defect. Nieuwe accu erin, probleem opgelost dacht ik. Twee dagen later, weer een lege accu. Getest op lekstroom, inderdaad, in slaapstand, schommelde het amperage tussen de 0,03A en 4A! Nu bleek vandaag dat na het uittrekken van zekering 52 (Central locking system, trunk; Glove box light; Interior light; Passenger compartment/trunk lighting; Windshield washer system) de lekstroom blijft tussen de 0,03A en 0,04A. Nu weet ik nog niet zeker of het probleem van de lege accu nu voorlopig weg is zonder zekering 52.
Nu is mijn vraag, wat kan het nu zijn? Hoe zorg ik er voor dat ik niet elke morgen met een lege accu sta en ik toch zekering 52 terug kan zetten?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou eerst kijken of het probleem weg blijft als je 's nachts zekering 52 er uit laat.
Als dat zo is weet je in elk geval zeker dat je op de goede weg bent, daarna wordt het dan stap voor stap controleren: blijft er bv geen lampje branden in je dashboardkastje of achterbak?
draadbreuk in t scharnier?
Nu een tijdje gereden zonder zekering, geen lege accu meer. Nee, er branden geen lampen in kastje of achterklep. Ik ben er trouwens ook achtergekomen, dat de blazer wat schommelt, lijkt me een defecte kachelweerstand... Echter kan dit de oorzaak zijn? Aangezien dat niks met zekering 52 te maken heeft, lijkt me.
@Alex,
Welk scharnier bedoel je, achterklep?
11 jaar
Als je een kachelmotor hebt die schommelt in toerental heb je zeker een probleem met je kachelweerstand. Dit kan ook de accu leeg trekken maar dat hoeft niet. Kan alsnog iets anders zijn zoals een draadbreuk in het schanier van de achterklep.
gr Martin
ja, sorry... Achterklep scharnieren. Hier lopen de kabelbomen doorheen voor de Achterklep electronica. Regelmatig zie je hier draadbreuken voorkomen: in of vlak naast de draaipunten. Die kachelweerstand blijkt niet de hoofdoorzaak te zijn, maar moet wel worden vervangen.. Ook dit komt geregeld voor bij de e46
Inmiddels de pinegel vervangen en sindsdien geen enkele last meer gehad van een lege accu en ook geen lekstroom meer gemeten. Ik begrijp nog niet waarom de zekering uittrekken ook zorgde voor geen lekstroom... En bij het demonteren hoorde ik ook nog duidelijk de blazer lopen nadat deze van contact af was..(zekering was ook uit).
Maar goed, inmiddels rijd ik weer rond mét zekering en al. Blijkbaar is het dus opgelost. Bedankt voor het meedenken.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar