close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: uitlaatgasdruk sensor

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 318d n47

Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Met het uitlezen van de ze auto komen de volgende storingen naar boven:
P14A3
P0471

Deze hebben beide met ongeldige waarde uitlaatdruk sensor te maken. Codes gereset en na 40km kwamen ze weer terug.
Iemand een idee? Ik zat zelf aan de sensoren te denken, er zitten er 2 in. Zou het ook het roetfilter kunnen zijn of geeft hij dan druk te hoog aan.
Het rare is dat het motorlampje niet ging branden maar de computer geeft wel MIL aan.
Misschien kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt,

Ab

Geplaatst door

akulker (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De MIL is wettelijk verplicht en moet aangaan bij de uitlaatgas relevante storingen - zoals deze.
Als die niet brandt ga je je afvragen waarom niet? Verwijderd om de storing te verbergen?
Is overigens wel een reden tot afkeur bij de APK.
Auto pas gekocht? Nog garantie?

P0471 geeft aan dat het signaal van de uitlaatgas druk sensor buiten bereik ligt. Dat kan ook te hoog te zijn.
P14A3 is specifiek voor BMW en weet ik de betekenis niet van. Misschien door de dealer laten uitlezen?

Er is in ieder geval iets aan de hand met de uitlaatgas druk sensor of de leidingen daar naar toe.
Uitlezen en drukken bekijken kan misschien iets meer vertellen wat de oorzaak is.
Er zal nu ook wel weinig tot niet geregenereerd worden, dus je roetfilter is straks misschien ook propvol.

oldford 0
badge

11 jaar

Ik heb vandaag de slangen en bekabeling gecontroleerd, maar niks gevonden. Het rare is dat de storing alleen ontstaat tijdens een koude start. Daarna blijft hij weg tot de volgende koude start. Ik heb het idee dat het aan de sensor zelf ligt.
Ik heb met mijn uitleestool niet de mogelijkheid om de drukken van de uitlaatgas te controleren. Maandag maar 2 andere sensoren proberen.

akulker 0

11 jaar

Weet iemand of alleen de bmw een geforceerde regeneratie kan instellen?

akulker 0

11 jaar

Je kunt een generatie aanvraag doen met de juiste uitlees apparatuur. Je moet dan wel een bepaalde afstand rijden met een bepaalde minimum snelheid.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

11 jaar

Gisteren de 2 druksensoren van het DPF vervangen. Kreeg gelijk de melding P0473. Deze gewist en nu geen problemen meer. Geen foutmeldingen meer. Alleen de MIL melding die niet ging branden blijft raar. Als ik de sensor lostrek dan gaat hij wel branden. Alles is opgelost.

Bedankt voor de hulp en fijne feestdagen.

akulker 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.