Auto rijd gewoon normaal weg, maar na de eerste keer stoppen en weer oprijden van de 2 naar 3 versnelling
schokt de hele auto, daarna niet weer, wat kan het probleem zijn?
betreft 325 tds 198000 km
vrgr kees
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
schokken met optrekken kunnen bv de veren zijn die in je koppelingsplaat zitten,maar ligt je probleem niet ergens anders? loopt de auto verder normaal ? en doet hij dat alleen constant in de 2 - 3e versnelling ?
Stefan
[quote=stefan84]schokken met optrekken kunnen bv de veren zijn die in je koppelingsplaat zitten,maar ligt je probleem niet ergens anders? loopt de auto verder normaal ? en doet hij dat alleen constant in de 2 - 3e versnelling ?
Stefan[/quote]
motor loopt uitstekend, verder geen enkel probleem, alleen dus na koude start ,normaal wegrijden en na de eerste keer stoppen en weer optrekken vanuit stilstand ,normaal in de 1 normaal in de 2 en van 2 naar 3 valt de auot "stil" dit gebeurd 1 keer daarna niet weer
17 jaar
ik hou het op het probleem met de koppelingsplaat ( veren )
Stefan
17 jaar
Ik niet , lees maar:
motor loopt uitstekend, verder geen enkel probleem, alleen dus na koude start ,normaal wegrijden en na de eerste keer stoppen en weer optrekken vanuit stilstand ,normaal in de 1 normaal in de 2 en van 2 naar 3 valt de auot "stil" dit gebeurd 1 keer daarna niet weer.
ik denk eerder dat het te maken heeft met de motortemperatuur , immers de motor schokt , niet de koppeling.
Ik zou het in eerste instantie zoeken in de koelvloeistof temperatuurzender.
mvg,
Hans.
nou hans waarom denk jij dat het probleem in de kvs temp.sensor zit ?? terwijl 'de motor uitstekend loopt' ??
ik wil niet zeggen dat het 100% in de koppelingsplaat zit,maar ik gok erop dat het probleem hier ergens iets mee te maken heeft.heb het zelf al diverse keren meegemaakt.
maar ieder verhaal kan natuurlijk weer iets anders klinken,vandaar dan ook de verschillende meningen.
ben benieuwd..
Mvg Stefan
17 jaar
Omdat het verschijnsel zich maar 1x voordoet , namelijk na de eerste keer stoppen en weer optrekken,
als de motor nog niet op bedrijfstemperatuur is dus.
En verschillende meningen hou je toch wel.
mvg,
Hans.
zou het niet je koppeling cilinder zijn..? hulpcilinder bedoel ik hier mee
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar