close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: wagen trilt vanaf 140/u

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel

ben ik weer.daarstraks eerste keer autosnelweg gereden.bij 140km/u begint eerst men stuur heel lichtjes te trillen,over de 140 de ganse wagen,dat heeft ie zeker nog tot 160km/u want harder heb ik er niet meer mee gereden.banden liggen erop van verleden jaar dus zouden eigenlijk nog goed moeten zijn (14000km).er van uitgaande dat het de banden niet zijn wat zou het dan kunnen zijn?alvast bedankt voor de reactie!

Geplaatst door

beemerke (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

toch eerst maar eens balanceren, ook de achterste wielen..

arie549 0
badge

17 jaar

Misschien ben je wel een loodje kwijt?
Opnieuw balanceren, net wat arie zegt.

mvg,
Hans.

Hans4040 1240
badge vip badge

17 jaar

Hmmm, meestal komt het trillen door onbalans merkbaar door bij snelheden rond de 80 tot 100 km. per uur.
Zit er niet zo'n rubberen Hardyschijf in de aandrijflijn...??
Die zorgen doorgaans ook voor een hoop trillingen. Gewoon vervangen.

Santa 0

17 jaar

santa.....trillings kunnen zeker wel ontstaan bij snelheden boven de 100km, slecht gebalanceerde achterbanden gaan zich pas openbaren bij hoge snelheden.

arie549 0
badge

17 jaar

Arie, de auteur spreekt over aanvangende trillingen IN HET STUUR bij 140 km. per uur.
Wanneer dit ONBALANS in de voorwielen zou zijn, zou zich dit al zo rond de 80 manifesteren.
(Aanlopende remmen en/of extreem kromme remschijven buiten beschouwing gelaten)
Het zouden de achterwielen KUNNEN zijn. Simpelweg de achterwielen met de voorwielen wisselen en dan zou het probleem dus OVER moeten zijn, Arie...? Dan zou het stuur dus meer moeten gaan trillen...?
En als dit NIET gebeurt, Arie, waar moet de auteur DAN naar gaan kijken?

Santa 0

17 jaar

En, Beemerke, zit er toevallig geen HOOGTESLAG in je achterwielen danwel extreme cupvorming?

Ik zou dus eerst de wielen van achteren naar voren wisselen en andersom.
Indien geen verschil merkbaar is, de banden opnieuw laten balanceren en late checken op cupvorming.
En bovendien: maak de velgen aan de BINNENKANT (of achterkant) ook eens schoon. Hier wil wel eens modder gaan ophopen en zo ontstaat OOK onbalans.

Santa 0

17 jaar

Mmmm,denk dat ik het al gevonden heb.daarstraks de wagen opgekrikt en tjeezes,wat waren die banden afgereden kaal.wou de achterste van voor leggen maar die zagen er nog erger uit.morgen naar de bandencentrale,banden en uitlijnen,want ze ze zijn alle 4 vanbinnen afgereden.dus bedankt voor jullie oplossingen.en bij men volgende miserie horen jullie er wel van!grtzz

beemerke 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.