Goeiendag,
Ik ben van plan mijn koppelingsplaat en druklager te vervangen.Dus ben ik naar zo'n materialen zaak gereden en heb zo'n setje gekocht.
Toen ik thuis kwam zag ik dat de koppelingsplaat geen veren had?
Is dit normaal of zou dit een fabrieksfout zijn waardoor ze die veren vergeten insteken zijn.(Is van het merk LuK)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou het zo kunnen dat jou wagen een twee massa vliegwiel heeft want dan heeft de plaat geen veren.
groetjes jan.
[quote=jan T]nou het zo kunnen dat jou wagen een twee massa vliegwiel heeft want dan heeft de plaat geen veren.
groetjes jan.[/quote]
Ja het klopt, mijn wagen heeft inderdaad een Twee massa vliegwiel.
Bedankt
16 jaar
Ik heb eigelijk nog een vraagje?
Kan je die koppelingsplaat vervangen zonder een centreerpen? of is dit niet te doen
16 jaar
ja dat kan wel want als je een beetje timmermans oog heb kun je hem gewoon in het midden zetten gekeken in het hart van de plaat.
groetjes jan.
Ok dan is het goed,
bedankt
16 jaar
Ik heb zojuist mijn versnellingsbak geopend en kon zomaar de pin van de koppelingscilinder eruit pakken, Weet er soms iemand of dit normaal is of niet?
beste groetn
16 jaar
Uhm bedoel je die pen van de koppelingcilinder los of in het geheel?. als het los is dan is het niet normaal maar, dan moet er ook vloeistof uitkomen en dat resulteerd tot geen druk op koppelingspedaal. Als het vast lig één lichaam dan klopt het wel trouwens men moet dat eerst eraf schroeven voordat je bak eraf haalt.
16 jaar
ik heb dus mijn koppeling vervangen en het slave cilinder op de versnellingsbak ook, maar zit met het probleem dat mijn koppelingspedaal totaal niet werkt, Ik heb geen druk op het pedaal en bij het indrukken schiet hij naar achter
16 jaar
zit nog lucjt in, even met 2 man ontluchten.
[quote=autobedrijf van breugel]zit nog lucjt in, even met 2 man ontluchten.[/quote]
Ja het is gelukt, maar nu zit ik met het probleem dat de cardan trilt (zou dit door de nieuwe hardydisk zijn of heeft dit een andere verklaring?
beste groeten
16 jaar
Ik zit momenteel met het probleem dat mijn versnellingen niet goed schakelen, zou dit kunnen dat mijn koppelingplaat niet goed genoeg gecentreerd zou zijn als ik ze geplaatst heb.
Heb ook de wagen laten draaien en hoor om de bepaalde tijd een gerammel aan de versnellingsbak, precies of er iets loszit .
16 jaar
dat zou heel goed kunnen, maar heb je ook het lager vervangen van ze vliegwiel midden in?. Gerammel zou kunnen wijzen op slechte druklager maar goed het is nieuw dus zou goed moeten zijn. heb je alles goed gevet prise-as, druklager, versnellingsbak vork?, kleine steuntjes waar de vork op rust? etc.
16 jaar
[quote=vegito]dat zou heel goed kunnen, maar heb je ook het lager vervangen van ze vliegwiel midden in?. Gerammel zou kunnen wijzen op slechte druklager maar goed het is nieuw dus zou goed moeten zijn. heb je alles goed gevet prise-as, druklager, versnellingsbak vork?, kleine steuntjes waar de vork op rust? etc.[/quote]
het lager middenin het vliegwiel heb ik niet vervangen, maar heb enkel het versnellingsvork gevet, de rest niet
beste groeten
16 jaar
oke.. opzich zou dat geen ramp zijn .. wel raar dat het gelijkt begint te rammelen.. denk dat er toch iets niet goeds zit. Als het na een aantal 1000 km zou voorkomen klinkt het wel normaal omdat de druklager verslijt.
16 jaar
ok bedankt, kzal es zien wat het is
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar