Beste allemaal,
probleem:
Zekering 8 springt er telkens uit! (stadslicht rechts, achterlicht rechts, kentekenverlichting en dashboardverlichting)
Stekker achterunit rechts losgehaald, kentekenplaatstekkers losgehaald, koplampunitstekker rechts losgehaald.
toch blijft de zekering knappen als ik de verlichting aanzet.....
Heeft iemand een suggestie?
ps, 3 weken geleden knapte deze zekering ook al, een nieuwe ingezet (3 weken geen meer problemen gehad)
Wie o wie?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik dacht dat zekering 8 voor de claxon was..Hoeveel ampere is die zekering die erin zit ?
Als er bij het loshalen van diverse stekkers nog steeds de zekering kapot gaat, kan ( moet ) het in de bedrading zitten, misschien ook mogelijk in de licht schakelaar zelf..Mocht je een andere hebben liggen, probeer deze dan eens.
Gr Stefan
Hoi Stefan,
De rest van de verlichting doet het wel (beide dimlichten werken) kan het dan aan de lichtschakelaar liggen?
Zekering is 10 ampere (rood)
Het is dus flink zoeken vrees ik...
14 jaar
De stekker v.d achterlichtunit wil wel eens inwendig sluiting geven controleer deze nogmaals goed! Had er namelijk pas geleden ook last van. (probeer anders eens een iets zwaardere zekering kijken wat hij dan doet!)
Bas,
Ik heb 15 ampere geprobeert, zekering begon te smelten..... niet goed...
Bedoel je in de stekker zelf van het achterlicht?
Ik heb deze stekker al losgehaald
14 jaar
Een zwaardere zekering erin stoppen is een beetje link. zeker omdat de kabel zelf ook al niet erg dik zijn. Zoals Bas_petiet al zei. Stekker zelf goed controleren die kunnen een overgangs weerstand hebben.
gr Martin
Een zwaardere zekering ?? Waarom in hemelsnaam ?? Daarbij omzeil je eventueel het probleem en los je niet de oorzaak op!
Als je een keer de kabelboom begint te roken of je er brand door krijgt doe je dat nooit meer..
14 jaar
Dan weet je vaak wel waar de kortsluiting heeft gezetten :)
Zekeringen zitten er niet voor niets tussen en hebben niet voor niets een bepaalde waarde.
gr Martin
Als ik op de deksel van de zekeringkast kijk, moet er 15 ampere in.....
Beetje onduidelijk, typisch BMW
Omdat dit een auto is geweest van een echte 'doe t zelver' (allemaal draden overal in de auto) wordt het dus flink zoeken...
Dat verhaal met dat lampje is een goeie, bij kortsluiting begint de lamp te branden....
Ik denk dat de kortsluiting ergens onderweg zit, ik heb immers alle stekkers losgehaald.
Alleen het dashboard moet er nog af, de dashboardverlichting zit ook aan deze zekering...
Vandaag maar weer ff zoeken..
14 jaar
Ik dacht zelf dat dit gedeelte gezekerd was met 10 Amp..
Als je nu aan een schema kon komen van de verlichtingsschakelaar, dan kon je de ronde stekker van de schakelaar afdraaien en dan apart spanning erop zetten, zo kun je dan ongeveer kijken waar het mis gaat.
Als de vorige eigenaar flink heeft huis gehouden met de bedrading, kan het nog wel eens een zoekplaatje worden ja..
14 jaar
Pfff, na 4 uur zoeken de oplossing gevonden....
Er zat kortsluiting in de kabelboom tussen het chassis en de achterklep.... (draden naar kentekenplaatverlichting)
Alles ertussen uitgeknipt en opnieuw aangesloten....
Hahaha, ook gelijk ff 40 meter boxdraden eruit geknipt van de vorige eigenaar...
Alles is weer prima in orde..
Bedankt voor alle hulp
14 jaar
Bedankt voor de feedback!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar