close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Schokken, klapperen met optrekken.

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 320I e36 m50

Soms met rustig optrekken van stilstand schokt de auto heel erg, lijkt net klapperen van de aandrijving aan de achterkant. En ook vaak lijkt het net als of de aandrijving door glijd met rustig optrekken, weet iemand wat dit kan zijn? Verder geen enkel probleem, rijd schakeld perfect.


Nog geen jaar geleden complete koppeling vervangen en de hardyschijf, toen had ik geen problemen en heb ik vervangen omdat koppeling op was, dus dit kan het denk ik niet zijn.

alvast bedankt!

Geplaatst door

omerorhan (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Oran

Schokken met optrekken en een aandrijving die door glijd doet me denken aan problemen met de koppeling.

Laat dat eens beoordelen in een garage, gebruik anders eens de zoekfunctie hier, er staan al meerdere gevallen besproken,

Is de koppeling in orde, dan controleer maar eens de draagarm bussen/rubbers aan de achterzijde, precies onder de dorpel, als die weg of kapot is kan er ook geklapper ontstaan en een ander rijgedrag.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

bedankt voor je reactie stefan, ik zal zeker langs de garage gaan. Tijdens het rijden let ik er nu meer op natuurlijk, het valt me op dat tijdens het schakelen van 1e naar 2e versnelling je een shock krijgt, hetzelfde idee als dat je je koppelings pedaal te snel loslaat. het loopt niet soepel.

Wat kan het eventueel bij me koppeling zijn? en aan de achterkant moet ik dan zoeken bij ophanging/draagarm rubbers achterwiel?

Mvg

omerorhan 0

14 jaar

Oran

Kijk eens onder de dorpel, precies tussen achterwiel en het ronde krik gat..

De draagarm moet mooi in het midden staan, meestal als de rubbers uitgesleten zijn, staat deze meer naar de buitenkant, op het plaatje waar de draagarm in nr 17 gaat dus, Je kan ook eens een bandenlichter ertussen zetten om het te controleren,

[url=http://img268.imageshack.us/i/34527191.p...][img]http://img268.imageshack.us/img268/5179/...[/img][/url]

Die bonk die je hoort, kan ook goed komen van een defecte hardyschijf, meestal scheuren ze deze ook, de hardyschijf vind je tussen versnellingsbak en cardanas, daar zit hij tussen, Nr 1 op de foto :

[url=http://img253.imageshack.us/i/88664224.p...][img]http://img253.imageshack.us/img253/7893/...[/img][/url]

Is dat allemaal in orde ? Controleer dan eens de ophanging van de achteras, daar waar de achteras met 4 bouten in de carosserie vast zit, scheuren ze nog wel eens graag en beweegt dus de complete boel..De achterste 2 punten kun je nog enigzins zien zitten, schijn eens met een lamp en controleer of je geen scheuren ziet in de carosserie.

Je kunt ook eens een voet op de rem houden en een beetje gas geven, zet hem in de 1 en laat de koppeling even 'schieten' ( niet laten afslaan ) en laat eens iemand naar de achterwielen kijken of ze niet naar binnen of buiten uitslaan.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Hoi Stefan,

Dank je wel voor je duidelijke antwoord, ik zal het laten nakijken en plaats daarna de oplossing op de forum.
Denk dat probleem in de ophanging zit, we komen er snel genoeg achter.

Mvg,
Oran

omerorhan 0

14 jaar

Ik ben benieuwt Oran..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Stefan,

Bij deze geef ik de oplossing voor mijn probleem, het was de aandrijfas van het rechterwiel.
Er zat speling en tikkend geluid, op de brug was deze goed te voelen/zien!

mvg

omerorhan 0

14 jaar

Bedankt voor de feedback!

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.