close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Krakend, tikkend geluid rechtsachter BMW E46 318 benzine

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 318

Goedenavond allen,

Ik heb een maand geleden een 318 gkocht.
Ik stond stil bij een stoplicht en opens hoorde ik een knal. Een knal van ijzer op ijzer.
Net alsof iemand een krik tegen mijn velg had gegooid.

Sindsdien heb ik een krakend geluid bij optrekken, terugschakelen drempels etc.
Ik heb van mijn monteur begrepen dat mijn rechterachtervering kapot is. Die heb ik vervangen maar ik hoor het geluid nog steeds.
Ik word er S***ziek van.

Waar kan dit aan liggen? Enig idee? Cardan? Steekashoezen? OPhangingen?

Hoe duur zal dit grap mij kosten?

Alle informatie meer dan welkom.

Groeten,

James

Geplaatst door

Ambassador (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hmm... is het meer bonken..?? of komt het voor als je snel op trekt?. Dit kan misschien duiden op een subframe damage geval controleer je achteras ophangen systeem op scheuren. Dit is een bekent probleem bij BMW ik heb het ook gehad gelukkig was het al gerepareerd toen ik die auto kocht maar, als het gescheurd is kan het is je 700 euro of meer kosten. Het metaal van de chassie is niet sterk genoeg om te krachten van de achteras te verwerken hierdoor komt scheurd je achteras eigenlijk letterlijk van je chassie af met alle gevolgen van dien.

Als het echt om bonken bij schakelen gaat dan kan je vrij weinig aan doen want elke E46 heeft er last van ik ook trouwens.

vegito 0

16 jaar

Wat raad je me aan reguliere garage of de dealer?

En de kosten zijn die bij de dealer of de reguliere garage om de hoek?

Thanks voor de info by the way

Ambassador 0

16 jaar

Nou voor die soort zaken dan zul je echt bij de dealer zijn. En ja je kan het ook via een locale garage doen maar, er zijn voor dit probleem speciale reinforcement platen beschikbaar en die moeten op een bepaalde manier aangebracht worden. Als dit probleem bij jou via de dealer geconstateerd is dan kan je misschien nog in de speciale regelement vallen van de terug roep actie die BMW toen destijd gedaan heeft. BMW zal dan ook echter kosteloos of 50/50 vergoeden als je naar de juiste dealer gaat. Locale garages kunnen lassen enzo maar de kans is nog wel dat het weer gebeurt doordat het niet goed aangebracht is en dan kan je dealer niet meer aanspreken. Dus gelijk afspraak maken voor controle kost je waarschijnlijk niet echt super veel maar, dan weet je waar je aan toe bent.. en dat je zomaar onderdelen gaat vervangen. Natuurlijk veren kunnen dit ook veroorzaken is ook een BMW euvel (gebroken veer) of de veer schotels hebben vuil ofzo de dealer zal echt een goed onderzoek doen. James soms kan het zijn dat de dealer zegt ja, is niet zo groot probleem waarschijnlijk niks aan de hand maar probeer echt duidelijk het probleem voor te leggen misschien ook je auto laten test rijden door de monteurs. Success

vegito 0

16 jaar

Hier zijn meerdere topic's over, onder andere een van mij, die zou ik eens goed doorlezen, dat kan je zo 2000,- schelen als je het goed speelt bij de dealer.

boccaccio 0

16 jaar

Vegito en Boccaccio mijn dank voor alle info.

Ik denk ook dat ik hem gewoon naar de dealer ga brengen om te checken wat het probleem precies is.
Ik zal jullie dan ook op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

Thanks en fijne dag.

James.

Ambassador 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.