Mijn BMW 320i uit 1987 heeft sinds kort een nieuwe distributieriem. Tijdens het vervangen hiervan is de stroom tijdelijk van de accu af geweest. Echter, toen ik de motor startte viel het me op dat deze op een lager toerental stationair liep. Normaal rond de 800-900 rpm, en nu op 600-700 rpm. Ook lijkt het verbruik wat toegenomen te zijn.
Ik vraag me af wat er aan de hand kan zijn en hoe dat opgelost kan worden. Dit omdat ik nog steeds geen verklaring hiervoor kan vinden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zeg er nog even bij dat de motor verder niet uitvalt, dat is het merkwaardige eraan.
Komt omdat je DME opnieuw in moet leren. Dit komt vanzelf weer goed. PS: vertrouw nooit de toerenteller in je dash! Deze geeft nooit het werkelijke toerental aan, daar is hij te onzuiver voor.
Ok, het valt me trouwens idd op dat ie nu steeds ietsje beter lijkt te gaan lopen ja. In elk geval bedankt voor je reactie. Ben blij dat het niks ernstigs is.
18 jaar
@ Maarten,
wat heeft die nieuwe Distributie-riem met de DME te maken ?
lijkt me een beetje sterk wat je daarover zei,maar ik kan er ook naast zitten hoor!
je kan dat probleem ook krijgen doordat je riem 1 tandje verschoven is met monteren,maar dan zou je er ook iets van moeten merken tijdens het rijden e.d.
maar idd wilco,iets ernstigs is het zeker niet!
succes verder ermee.
18 jaar
@ Stefan:
Als je goed leest dan zie je dat hij de spanning eraf gehad heeft. Als je dan naar de klacht kijkt klopt het precies.
Groeten van Maarten
@ Maarten,
Ja idd,klopt wat je zegt maar heb dat over het hoofde gezien,
Sorry van mijn kant,
Stefan
18 jaar
Wilco,is je probleem inmiddels al verholpen ?
zo ja,wat was het probleem nu ?
18 jaar
Ja, het probleem is vrijdag verholpen. Ik had minder vermogen, toerental stationair klopte niet, en bij acceleratie was t dus minder.
Bleek dat tijdens het monteren van de distributieriem de spanrol de ontsteking iets had verschoven. Hierdoor stond deze niet op tijd. Na het op tijd zetten van de ontsteking was de BMW weer als vanouds.
Dus het is nu eindelijk verholpen. Bedankt voor jullie meedenken in elk geval.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar