close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: subrame cardan losgescheurd uit carosserie bij ophangpunt

Bouwjaar: 2000

heb een 328 coupe e46,linksachter zit een gat in de bodem rond het ophanpunt! hoe kan ik dit het beste repareren?

Geplaatst door

jack4775 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is een heel gekend probleem bij die reeks, best bij de dealer laten uitvoeren.

heb hetzelfde gehad bij mijn 325i E-36

heb hem naar een garage gebracht hier in de buurt,
bij mij waren 2 ophangpunten uit de carosserie gescheurd van de 4 punten waar hij mee vast zit.

komt idd vaker voor.

succes

stefan84 0

18 jaar

gehad bij een e36 en een e46, zover weggescheurd dat je vanaf kofferuimte naar buiten kon kijken bij de e36...

Heb hetzelfde gehad e46 diesel 1999,ik ben er mee naar de dealer gegaan,deze heeft het netjes gerepareerd voledig onder garantie,de auto had ik niet eens de dealer gekocht maar bij een handelaar ,en kwam er later achter dat dit gescheurd was ,bert story in waardenburg heeft hem gemaakt.super he succes.

reitsma9382 0

18 jaar

Ik heb inderdaad ook al eens een E36 325 gerepareerd, waarbij de ophanging rechts voor en links achter helemaal uitgescheurd waren. Er zijn geen reparatie delen voor dus heb ik zelf verstevigings platen gemaakt die ik aan de binnenkant vastgelast heb en toen de uitgescheurde stukken daar weer tegen aan. Ik weet dat er ook bedrijven zijn die de uitgescheurde stukken zo weer terug lassen (waarna ze echt weer opnieuw uit zullen scheuren) maar als het echt goed gedaan moet worden, moet je het doen zoals hierna beschreven. Je begint met het verwijderen van een stuk plaat uit de binnenkant van de kofferbak en de binnenkant van de bodem achter de achterbank. Dan de verstevigingsstukken en uitgescheurde delen terug lassen en vervolgens de "moeren" vastlassen (hiervoor het subframe terugplaatsen m.b.v. de twee goede ophangingspunten). Dan subframe weer verwijderen en de "goede moeren" verwijderen, ook hier de verstevigingsplaten erin lassen en dan weer de moeren m.b.v. het subframe als mal. Als laatste de platen weer terug lassen in de kofferbak en achter de bank. Als je de moeren erin gelast hebt moet je die ook even schoren aan de binnenplaat (dubbel gen**id houdt beter!)en niet vergeten om alles een goede roestbescherming te geven alvorens en nadat de laatste platen terug worden gelast.
Als je het op deze manier doet (en de inwendige verstevigings platen groot en stevig genoeg maakt) zal je het nooit meer opnieuw gebeuren. Dat is maar goed ook want je bent er bijna drie dagen aan bezig.

M3GTDRIVER 0

18 jaar

Heb hetzelfde probleem, links is een ophangpunt volledig uitgescheurd (BMW 320D, 2000). Maar begrijp ik goed dat dit onder garantie bij de dealer wordt vervangen (zie bericht Jos Reitsema)? Het lijkt idd een constructiefout, want ik heb geen idee hoe dit gebeurd kan zijn. Geen schade gehad of gekke dingen met die auto gedaan, wel enkele keer met flinke aanhanger gereden. Zou toch niet moeten mogen........

Bertje1237 0

17 jaar

Bert,

Het ontstaat door de kantelende beweging die het subframe maakt als gevolg van optrekken en dan van het gas af gaan zodat op de motor wordt afgeremd.
Een M3 heeft daar bv extra versteviging zitten, daar gebeurt het niet zo vlug.
Maar gewone E36, E46 en Z3 heb ik al vaker gezien met zo'n schade.

Altijd de moeite om naar een dealer te gaan maar 2000??
Kijk ook even kritisch naar de andere kant. (als je nu links vóór kapot hebt dan naar rechts achter en als je nu links achter kapot hebt dan naar rechts vóór).

Succes en laat ff weten hoe het afloopt.

Groeten, M3GTDRIVER

M3GTDRIVER 0

17 jaar

Ben vandaag maar eens op goed geluk naar de dealer gegaan. Heb het probleem voorgelegd en zij pakten het gelijk serieus op. Er werden een paar foto's gemaakt en deze zouden ter beoordeling naar de importeur worden gestuurd. Binnen een week zou ik antwoord krijgen.
Al een paar uur later werd ik gebeld dat de het hele subframe kostenloos zou worden gemodificeerd. Ben de auto maar liefst vier dagen kwijt, maar dan wel van een flink probleem verlost. Op voorhand prima opgelost dus!

Overigens is op diverse fora redelijk wat te vinden over deze problemen (google op "subframe disaster e46"). Tevens zijn is er een speciale "Reinforcement" kit te krijgen voor modifcatie van het subframe. (google op "TDR-46-75-412").

Bertje1237 0

17 jaar

Nou dat wordt in iedergeval mooi opgelost en zoals ik al in een vorige reactie heb geschreven, als je het goed wilt doen is het en berg werk.

Succes M3GTDRIVER.

M3GTDRIVER 0

17 jaar

ik heb een e36 325i uit eind 1992 zou dat daar ook mee lukken of is de wagen teoud groeten tom

ironboy 0

17 jaar

Gewoon proberen en bij de dealer het probleem voorleggen. Het is namelijk een probleem wat oorspronkelijk uit de E36-serie komt.

Bertje1237 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.