close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Lamdasonde

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6i

Zojuist een diagnosetest laten uitvoeren bij de BMW ivm het soms stotteren op de snelweg.
Uit de diagnose is geen storing gekomen. Bij eerste meting gaf de lamdasonde een te hoge waarde 1.8 wat opliep naar 2.0. Na een reset en een stukje rijden werd de motor nogmaals uitgelezen, deze keer gaf de lamdasonde wel de juiste waarde 1.0. Nu vraag ik me af of dit door het resetten van de computer is gekomen of zou misschien toch de lamdasonde kapot kunnen zijn of ergens een kontakt of draadbreuk. Kortom van het uitlezen ben ik niet veel wijzer geworden. Ik zal moeten afwachten of de storing weer optreed. De storing treed namelijk niet altijd op, maar als het gebeurt is dat meestal als ik van huis direkt de snelweg op ga en na een paar minuten geeft die afentoe wat schokjes haperingen inhouden etc. Na een stop en opnieuw starten doet het probleem zich dan niet meer voor. Bij ritjes in de stad heb ik de storing nog niet geconstateerd.
Misschien heeft iemand nog een idee
Bedankt

Geplaatst door

ruudb10676 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

misschien een probleempje aan de ontsteking ?

hoe oud zijn de bougie's e.d. ?

Stefan

stefan84 0

17 jaar

de bougies zitten er in ieder geval langer als 2 jaar in.

ruudb10676 0

17 jaar

Dan wordt het hoog tijd die eens te vernieuwen......

sytze 0
badge

17 jaar

De storing is nog steeds niet verholpen. Ik probeer te ontdekken of er een patroon in zit waneer de auto hapert. Het afslaan van de auto bij stoplicht is ook weer terug, ik dacht dat dit verholpen was na een lek luchtslangetje te hebben vernieuwd. Bij het afslaan en weer opnieuw starten dan slaat die niet meer af als die stationair loopt. Het is elke keer als ik van huis weg ga de snelweg op ga en na 5 minuten begint die te haperen cq inhouden, dan weet ik als ik de afslag eraf ga dat die gaat afslaan, dat doet die dan ook. Dit is elke keer vaste prik. Wat kan dit nou elke keer veroorzaken???? Bmw uitgelezen geen storing, enkel de lamdasonde gaf bij eerste meting te hoge waarde, er werd door de BMW niet gezegt dat die stuk was.
Bij 2e lezing gaf die de normale waarde. Ik moet met die auto volgende maand naar Frankrijk, wie o wie kan mij een beetje verder op weg helpen. De een zegt onsteking de ander zegt weer dat dat weer niet mee te maken heeft. Volgens mij ligt het aan de mengverhouding die soms niet goed geregeld word,maar welke onderdelen moet ik dan nalopen . Wie heeft de gouden tip????????????????

ruudb10676 0

17 jaar

Het lijkt dat ie juist in de overgangs fase van koud naar warm last krijgt. Dan zou het dus ook zomaar in de temperatuur sensor kunnen zitten.
Deze registreert of ie wel of niet op temperatuur is en daar bij het juiste mengsel geeft. Het is ook niet een duur ding dus daar zou je niet een bult aan vallen.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

ik gaat er naar kijken, bedankt voor de tip alvast

ruudb10676 0

17 jaar

Heb in ieder geval de bougies vervangen, die zagen er nog puntgaaf uit. Ik denk dat die temp sensor wel goed is, ik denk nog steeds dat het die lamdasonde is, maar aan de andere kant is de storing niet konstant.
Misschien zit dat ding er zijn hele leven al in en werkt die maar half ofzo. Bij het uitlezen moet de spanning toch konstant schommelen tussen de 0,1 en 0,9volt. Bij de BMW zag ik hem nauwelijks schommelen van 1.8 naar 2.98 en na reset konstant op 1.0 stationair. Gezien die krengen nog prijzig zijn ga ik het gokken om er een op de sloop te halen. Als iemand nog wat weet dan hoor ik het graag.

ruudb10676 0

17 jaar

Hoe bedoel je prijzig? Ik vind dat wel meevallen. Voor een 3 of 4 draads sensor 50 euri......

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

Universele kost 95 euries en dan niet te spreken over 4 bougiekabels 204 euro(die ik niet gekocht heb)

ruudb10676 0

17 jaar

Nee een universele kost 50 euro! Moet niet gekker worden, verkoop ze dagelijks.
Zou je niet es overwegen om ze hier dan maar te halen? Dat is snel verdient, hahaha!
Voor de bougie kabels ben je bij mij 40 euro kwijt. En daar heb je ook nog levenslang garantie op......
Tjonge, 90 euro ipv 300! Het kan niet op vandaag.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

[quote=sytze]Nee een universele kost 50 euro! Moet niet gekker worden, verkoop ze dagelijks.
Zou je niet es overwegen om ze hier dan maar te halen? Dat is snel verdient, hahaha!
Voor de bougie kabels ben je bij mij 40 euro kwijt. En daar heb je ook nog levenslang garantie op......
Tjonge, 90 euro ipv 300! Het kan niet op vandaag.

Sytze[/quote]
spanje of jelsum.... dat scheelt nogal een stukkie [url=http://imageshack.us][img]http://img258.imageshack.us/img258/671/k...[/img][/url]

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Wat een prijzen he, en dan is die zaak normaal altijd erg goedkoop met z'n onderdelen, krijg wel 30% korting over die 95 euro.Maar van die kabels ben ik erg geschrokken dat dat 204 euro moet kosten. verdeelkap vroegen ze ook 65 euro voor, het leek net of ik bij de BMW werkplaats was. Het thermostaatje was dan 18 euro. Nou Sytze als ik spullen nodig heb dan overweeg ik wel een ritje naar het pitoreske Jelsum:)
Word nog een hot forum, er worden misschien al flinke weddenschappen afgesloten of die BMW van mij het wel of niet gaat doen:)

ruudb10676 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.