close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: lekkage

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine

Mijn bmw 316 coupe uti 96. Lekt koelvloeistof. Maar alleen na langere ritten. De auto koelt goed, ik zie geen steiging in temperatuur van de motor. En ook de koeling binnen is goed, zelfs erg koud (vooral nu is dat erg aangenaam).

Ik heb de dop voor het bijvullen eraf gehaald, en geroken, maar het ruikt normaal (geen uitlaat dampen). Een ook onder de oliedop, ziet aller er nog goed uit. Ook op de peilstok. Tevens kan ik geen witte rook zien uit de uitlaat.
, ik heb nog geen lek ergens kunnen vinden, maar hoor het wel ergens druppen. Maar kan niets zien, (erg iritant).

Geplaatst door

Arie81 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is het niet de waterdamp van je airco die je ziet,hoord

harnak 0

12 jaar

Kan zijn dat ik idd waterdamp van de airco hoor.
Maar toch, vindt ik het raar, dat bij stilstand, er koelwater, vanonder de auto loopt, en dat de koeling van de motor en interieur wel goed is. Moet ik bij een compressie test (voor controle koppaking). Nog iets uitschakelen ?.

Arie81 0

12 jaar

ja maar je waterdamp van de airco hoort onder de auto uit te komen, en met dit weer is dat veel.

harnak 0

12 jaar

Maar waarom is dan het expansievat van de radiateur, dan nu bijna leeg. Hij zat tot aan maxium, en is nu nog maar bijna een kwart. Hij heeft bijna alles geloost, bij stilstaan. All het water kwam er aan de linkerkant van de motor uit. En het is begonnen met lopen (vermoed ik), toen ik de motor even stationair liet draaien, na de rit.

Arie81 0

12 jaar

Ik heb gevonden waar het water vandaan komt. Ik heb de koelvloeistof bijgevuld, met een lopende motor, en met het ontluchtingsgat open. Het duurde even voordat alle lucht uit het systeem was. Na het ontluchten gevuld tot aan max niveau. Ik liet de motor draaien, en zag dat het niveau in het expansievat steeg. En over kwam lopen uit het klepje. Dus er is een flinke druk opbouw. Is het dan toch de koppakking ?, hoewel er geen witte rook uit de uitlaat komt, geen witte drap, in de olie en pijlstok, en ik geen rare luchtjes ruik in het expansie vat. Wat er wel bij geschreven moet worden is dat de auto een tijdje heeft stilgestaan, met her en der een keer een korte rit.

Arie81 0

12 jaar

Het koelwater liep weer over. Nu heb ik weer het onluchtingsventiel open gezet, en wat ik eerst niet heb gedaan, in de slangen geknepen. Hier zat nog aardig wat lucht in. Even een dik kwartier de motor laten draaien, met gesloten ventiel. En het koelvloeistof stijgt wel, maar zodra de thermostaat aanspringt daalt het weer. En loopt niet meer over.
Dus naar alle waarschijnlijkheid zat er dus teveel lucht in de leidingen. Nu heeft er ook leidingwater in het systeem gezeten, en wil ik volgende week, als ik meer tijd heb, het systeem weer volledig op de aanbevolen koelvloeistof zetten. Hoe kan ik dit het beste doen ?

Arie81 0

12 jaar

En de kachelkraan helemaal opendraaien (rood) en de blower aanzetten, bij draaiende motor. Bijvullen en de plastic schroef los draaien zodat de lucht kan ontsnappen. Vuldop dichtdraaien en rijden. Als het peil zakt opnieuw ontluchten. Eventueel de voorkant opkrikken of op een helling zetten als het niet lukt (lucht gaat naar het hoogste punt)

MJ 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.