auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie E36: remwerking nihil.

Brandstof: Diesel, Motorcode: 318tds

Goedenavond,

Ik heb hier een 318TDS Compact. Na lange tijd (paar maand) stil gestaan te hebben is de
remwerking nihil.
Een goede remmer is het nu wel nooit geweest, vaak sprong zelfs het ABS lampje aan bij de
laatste meters van het gewoon afremmen zonder dat daar reden toe was.

Op de remmentestbank levert de wagen qua remkracht minder dan 50% van het minimum...

Om al iets af te remmen moet het pedaal volledig geduwd worden tegen de vloermat. Het einde
van het pedaal voelt zelfs wat sponzig. Het pedaal induwen gaat wel zeer makkelijk. Remolie
vervangen zal wel geen kwaad kunnen, maar het lijkt me sterk dat dit het probleem zou zijn.

De remschijven en blokken werden iets voor het stilstaan vernieuwd door nieuwe exemplaren.
Dit verbeterde de remwerking die toen nog niet zo dramatisch slecht was, niet.
Achteraan werden de trommels afgedraaid.

Het remvloeistofpeil staat netjes tussen min en max zoals vroeger.

Waar zou het probleem zich nog kunnen bevinden?

Iedereen erg bedankt voor het meedenken.

Geplaatst door

BMW320d19 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Onderdruk-slang naar rembekrachtigingstrommel lek, waardoor onvoldoende vacuum wordt bereikt/ rembekrachtiger onvoldoende meewerkt. Ook wil zo'n trommel wel eens vol water staan, volgens de archieven alhier ...
Mogelijke andere oorzaken:
1) ABS systeem op lekdicht zijn controleren. Zo'n lampje brandt niet zonder reden ...
2) Lucht in de remleiding(en). Als de remvloeistof ververst wordt, controleren of er luchtbellen mee komen bij het ontluchten.
3) Controleer eens of de remzuigers van de achterremmen niet lekken. Deze moeten na het uitdraaien van de remtrommels immers verder naar buiten bewegen. Als er ook maar een beetje olie op de remvoeringen terecht is gekomen, wordt de bijdrage van de achterremmen bij het vaart minderen minimaal.
4) Inwendige lek tussen hoofdremcylinder/ plunjer waardoor onvoldoende druk wordt opgebouwd. Bij het ingetrapt houden van het rempedaal mag dit slechts zeer langzaam richting vloermat bewegen. Nog beter is, als de vloermat niet bereikt wordt (doordat de druk in het remcircuit hoog genoeg oploopt om evenwicht te maken met de pedaalkracht ter plaatse van de plunjer).

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.