BMW 3-Serie: Lekkage koelvloeistof, temperatuur te heet

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 320i

Hallo,

Ik heb een probleem,

Bmw (automaat 320I benzine 1995) , en temparatuur meter stond voluit,
Motor meteen uitgezet,
Motor kap open,
Lekkage...Koelvloeistof.
Ik heb zo'n idee van het koelvloeistof resevoir, daar komt het vandaan.

vat was ook geheel leeg,
Na het afkoelen stond het niveau weer redelijk hoog.

Nu heb ik het idee dat de druk te hoog is,??
vandaar ook het lekken, ook was het bij de dop nat geweest.

enig idee....? de kop?
overigens normaal gereden....je kent het wel,

Reeds nagekeken:
slangen worden warm die op resevoir aangekoppeld staan.
Olie dop verwijderd, geen witte aanslag,
Kachel word niet warm, eigenlijk nog nooit gedaan wanneer de auto stil staat, enkel warm wanneer ik rij. (rijdend niet gecontroleerd< wegens overhit)
radiator word enkel aan rechterkant warm... (na 10 min auto draaiend,) auto stond reeds 90 graden (door warmte wilt de motor niet afkoelen), na 10 min gaat het waarschuwings lampje branden van te hoge temperatuur)

Ook heb ik de kap die over de koelvoelstof resevoir verwijderd,ik had geen idee dat deze het resevoir op z'n plek houd, Dus het hele resevoir knalde ervan af door de druk,
Resevoir leeg,
Wel bijgevuld, maar ontluchten werk niet echt, ook zie ik dat wanneer de dop eraf is van koelvloiestof resevoir en motor loopt, dat hij het water eruit duwt en dus om de 30 a 50 seconden een luchtbel naar bovenkomt die het water beetje bij beetje eruit duwt.
De meeste verhalen die ik lees, duid dit naar een lekke koppakking,
Kan dit niet door het niet juist ontluchten omdat het reservoir eraf knalde>?...voordat er verkeerde conclusies getrokken word.


MOTOR WORD TEN ALLE TIJDE EERST WARM GEREDEN!

Wie kan mij helpen??

Dreamer

Geplaatst door Dreamer (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

dit kan aan je thermosstat liggen of waterpomp die niet goed meer is of wat bmw graag heeft kapotte koppakking cq kop gescheurd

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Eerst maar eens de radiateur weer klaarmaken en goed ontluchten anders kun je niets controleren, als ie niet goed ontlucht is blijft er water uitkomen en blijft ie te heet worden, lekkage achter op de kop kan van een water aansluiting achter op de kop komen, zeker als je er eentje hebt met een kunststof aansluiting op de kop.

gr Martin

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Dat had ik laatst nog bij mijn eigen wagen Martin,

Precies op die plek, had een scheur in de slang ( loopt naar kachelradiateur ), waarom altijd op die plaatsen waar je zo goed bij kan komen ? haha..

Gr Stefan

shanna1903 (0), 13 jaar geleden

hebben wij ook gehad (bmw 320d bj2000 facelift 2001)...koelvloeistof gevuld en nog geen km later helemaal leeg conclussie kapotte thermostaat en waterpomp makkelijk zelf te vervangen

grtjs

Dreamer (0), 13 jaar geleden

Probleem is opgelost

Gescheurde waterpomp.

Deze is vervangen

En rijd weer perfect.

topic kan gesloten worden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.