👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo heren,
Het CO van mijn BMW E36 318is uit 1992 is veel te hoog. 2.5 ongeveer.
Auto is uitgelezen en geeft geen fouten.
Meetwaarden van: koel temperatuur, lucht temperatuur, Gasklepsensor, labdasonde, ontstekingstijdstip allemaal in orde op de computer.
Ben nu opzoek naar een vacuum lekage, maar kan niet echt veel vinden.
Labda getal is 1.060 en CO is 2,5 verder heeft ie ook aan dat er te veel onverbrande benzine in de uitlaatgassen zitten... (4 gas test)
Iemand enig idee of ervaring met dit probleem?? Er wordt me verteld dat de KAT wel eens kapot zou kunnen zijn. Maar de afgelopen 4 APK keuringen is het CO nooit een probleem geweest. Altijd netjes. Kan een KAT zo snel achteruit gaan??
Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt.
Groeten Frank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lambda getal is wat aan de arme kant. Dat wijst meestal op een lekkage ergens in de uitlaat waardoor er Zuurstof in de gassen komt.
Als het lek in de buurt van de lambda-sonde zit gaat de ecu het mengsel verrijken en verrijken en verrijken ....
Probleem opgelost.
Er zaten 2 kleine scheurtjes in de slagen die naar de stappen motor toe lopen. Daardoor valse lucht. Ik heb gelijk alle vacuum slangen vervangen. De motor loopt nu perfect stationair en heeft een CO waarde van 0,17 en labda van 1,024. (op toeren: CO 0,24 en Labda 1,003)
Ik heb dit probleem gevonden door met mijn hand de lucht toevoer richting de motor te blokkeren na de luchtmassameter. Toen hoorde ik een duidelijk aanzuigend geluid ergens onder het spruitstuk, en de motor bleef gewoon lopen. Dus vacuum lekage. Het schijnt dat BMW daar erg gevoelig voor is.
Bedankt voor de tips.
Groeten Frank
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar