BMW 3-Serie: Distributie Ketting vervangen E36 318is 1992

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 318is

Hallo Heren,

Heeft iemand ervaring met het vervangen van de distributie ketting van een 318is uit 1992?

Was van plan een nieuwe ketting en spanner te monteren... Is dit voldoende bij 250.000 km?? of moet ik ook tandwielen geleiders etc. vervangen?
Hij ratelt namelijk heel ligt.. niet hard maar je hoort het wel. Dus wilde dit vervangen.

Helaas kan ik nergens vinden wat voor speciaal gereedschap je nodig hebt. Of hoe je de nokas kan blokkeren etc.

Iemand ervaring met deze klus?

Heel graag reactie. Alvast bedankt.

Groeten Frank

Frank_Gouda

Geplaatst door Frank_Gouda (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

MeindertS (0) PRO, 13 jaar geleden

Hallo
in principe is een nieuwe spanner al genoeg maar het is niet onverstandig om ook een nieuwe ketting te monteren, dit is alleen wel een hele klus,
Je moet wel speciaal gereedschap hebben om de nokkenassen en de krukas te blokkeren

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

dit heb ik al eens vaker opgelost door op het uiteinde van de spanner een klein moertje op te lassen beetje afslijpen en de ketting werd weer opgespannen

Sloopkogel (0) PRO, 13 jaar geleden

ik zou niet frotten....
gewoon vernieuwen dat spul, wel zo veilig!

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Als je de spanner al moet verlengen is de ketting zeker te ver uitgerekt en loop je grote kans dat ie alsnog breekt, Ketting en spanner is normaal gesproken voldoende alleen kun je daar pas echt een uitspraak over doen als je de boel los hebt liggen.

Nokkenassen kun je blokeren met een mal die acht op de nokkenassen worden geschoven, krukas gaat met een pen in het vliegwiel, voor de rest gewoon een hoop sleutel werk.

gr Martin

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

nog jaren mee gereden was een ervan eigen auto

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Das mooi, dan heb je mazzel gehad. Als de spanner zijn werk niet meer kan doen omdat ie te kort is dan zit er ergens ander toch wat fout.

gr Martin

rickgilze (0), 13 jaar geleden

inderdaad de ketting heeft meer te lijden met een slechte spanner dan zo! als je de spanner zou vervangen is volgens mij al voldoende!!! spanner is opzich niet gek om bij 250DKM te vervangen!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.