close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5ER REIHE: Locatie inlaatluchttemperatuursensor.

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: N53B30A, Motorinhoud (cc): 3000, Vermogen (kw): 160

Beste allen,

Ivm. Het slecht lopen en een soringsmelding (29cd overslaan cilinder 1) ben ik opzoek naar de inlaatluchttemperatuursensor, in de beschijven van de diagnosecomputer staat namelijk vermeld:
-Kabelboom tussen DME en inlaatluchttemperatuursensor controleren.
-inlaatluchttemperatuursensor defect.
Echter ben ik aan het speuren geweest waar de sensor zit helaas kan ik hem alleen niet vinden. Heeft iemand hier een foto of tekening van?
Ik zal er heel erg mee geholpen zijn, bij voorbaat dank.
Gegroet

Geplaatst door

Wiard90 (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Goedeavond,

De inlaatlucht word gemeten in de luchtmassa meter.
De bekabeling loopt van de dme pen 28 kleur rood/geel naar pen 5 op de luchtmassa meter kleur rood/geel

Mvg
Gerard

gerard0123 0
badge

5 jaar

Beste Gerard,

Dat het zo makkelijk kan zijn, bedankt.
Als alles weer werkt dan laat ik het gelijk weten.

Mvg,
Wiard

Wiard90 0

5 jaar

Heeft er iemand trouwens enig idee of de sensor/bekabeling door te meten is.

Mvg,
Wiard

Wiard90 0

5 jaar

De inlaatlucht temperatuur sensor is niet echt defect, dan had je daar wel een foutmelding van gehad.

Je kunt als alternatief ook die temperatuur (laten) uitlezen om te zien of er rare waardes vanaf komen.
Bij koude motor (na een nachtje stilstaan) moeten alle temperaturen (inlaatlucht, koelvloeistof, olie, etc.) gelijk zijn aan de omgeving. Bij warme motor zal de inlaat lucht temperatuur altijd boven die van de omgeving uitkomen.
Maar het moet geen 60 graden worden of meer (bij draaiende motor).

oldford 0
badge

5 jaar

Goedemiddag,

De injectoren, bobines en bougies willen wel eens problemen geven.
Omdat de storing maar op 1 cilinder voorkomt, zou ik het hierin eerst zoeken.

Je kan als test de bobine en bougie op een andere cili der plaaten (niet op de zelfde cilinder). Als de storing dan later terugkomt, kan je zien of het probleem nog op cilinder 1 zit. Of dat het probleem is verplaatst.

Mvg
Gerard

gerard0123 0
badge

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.