BMW 5 SERIES: luchtvering die af en toe links achter inzakt

Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat

beste , zit met een raar probleem , soms zakt de auto links achter volledig in . Als ik dan start pompt hij terug op geeft geen foutmelding op display . Het is een 530 gt van 2010 met 100000 km . Nu ben ik al wat gaan zoeken en er zijn weinig mensen met hetzelfde probleem . 1 persoon had hetzelfde en heeft toen de rode en blauwe slang op de compressor gewisseld om de luchtbalgen uit te sluiten . Toen liep die aan de andere kant leeg Hij heeft dan een tweedehands compressor gekocht omdat de magneetkleppen niet afzonderlijk verkrijgbaar zijn . Bij gebrek aan tijd om dit te vervangen bleek dat de fout na een tijdje vanzelf verdween . Mijn auto slaapt ook altijd buiten en dacht misschien dat de koude er ook iets bij te maken kon hebben . Is er iemand die kan zeggen wat ik nog kan proberen om geen onnodige kosten van luchtbalgen , compressor of hoogtesensors te maken ? groeten jp

jean-pol

Geplaatst door jean-pol (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Herman BMW (0) PRO, 5 jaar geleden

Luchtbalgen gaan vaker defect en bij een bepaalde reeks 5-series is dit zelfs een terugroepactie om de luchtbalg linksachter te vervangen.

jean-pol (0), 5 jaar geleden

zou dit dan met de stand van de wagen kunnen te maken hebben ? Soms blijft hij 2 dagen op niveau en dan zakt hij weer , en het is altijd links . Nu in Duitsland kun je de magneetventielen wel los krijgen heb ik gemerkt . Weet u of het een gesloten systeem is ? Ik bedoel als de luchtbalgen ok zijn en ze op druk staan of ze via de magneetkleppen kunnen leeglopen ?

jean-pol (0), 5 jaar geleden

heb ze 1 voor 1 losgemaakt en zelf een ventiel gemaakt van een autoband waardoor je ze buiten de wagen kunt oppompen op 5 bar . Eentje lekte aan de balg zelf en de ander aan het ventiel boven Zeer moeilijk dicht te krijgen die klemnippels . Je moet de coon op het einde van de slang zetten en dan zijn ze dicht . Als je ze 1 cm laat verder steken duwt de slang tegen de aanslag en krijg je ze niet dicht en loopt hij langzaam leeg Nieuwe nippels kun je vinden in de bmw garage aan 2,80 euro t,stuk . Dus best maak je de slang los aan het magneet ventiel en de balg laat je hangen langs de as .Dan pomp je hem op met dat speciale ventiel gemaakt om voetballen op te pompen en past juist in de slang van 1,5 mm Zo kun je de balg bovenaan testen onder druk met zeepsop want 9 op 10 lekt hij hier langzaam .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.