BMW 520I: Motor slaat niet aan

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: M52, Motorinhoud (cc): 1991, Vermogen (kw): 110

Goede morgen,
Na een rit van ongeveer 10km start de motor goed, maar slaat niet meer aan. Eerst wel een neiging daartoe maar later niet meer.
Zelf foutcodes uitgelezen. Bij DME geen fouten. Bij EGS niet, maar wel bij EWS : 0033, 0003, 0013, 000F en 10.
Bij cruisecontrol: 0037, 0097 en 05.
Heeft iemand een tip wat nu verder te doen?

eerde

Geplaatst door eerde (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Wat zijn de omschrijvingen bij die foutcodes?

eerde (0), 5 jaar geleden

Hallo oldford,

0033- turbo/charger omloopklep sluiting aan masa circuit onderbroken
0003-regeling brandstof hoeveelheid laag signaal
0013-bedieningsmechanisme nokkenaspositie cilinderrij 1 storing in circuit
000F-brandstofsysteem klep voor overdruk geactiveerd
10-?

0037-cilinderrij 1 lambdasonde 2 opwarmcicuit kortsluiting met massa
0097-luchtemperatuur sensor 2 te laag signaal
05- ? misschien dit : brandstof afsluitklep, circuit onderbroken.

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Leuke omschrijvingen, maar ze slaan totaal nergens op.
Het EWS heeft geen foutmeldingen over motoronderdelen, en al helemaal niet op onderdelen (turbo) die er niet op zitten.
Exact hetzelfde geld voor de cruise control - ook die heeft geen foutmeldingen over motoronderdelen.
En ook hier weer onderdelen (lambdasonde 2, luchttemperatuur 2) die er niet op zitten.

eerde (0), 5 jaar geleden

Dat dacht ik ook, maar dit is wat ik heb gevonden.

MJ (0) PRO, 5 jaar geleden

Niet aanslaan kan aan een dooie krukaspositie sensor liggen.

eerde (0), 5 jaar geleden

Hallo MJ,
Omdat mijn OB2 scanner dit al een tijdje geleden een keer duidelijk aan gaf dat die kapot was en nu dit niet doet denk ik dat het iets anders is.

MJ (0) PRO, 5 jaar geleden

Hoop voor dat je er en originele BMW hebt ingezet. Bij mij gaf ie na 180k op de klokken de geest. Ik meet ze altijd na of ze goed zijn. Elektronica heeft mijn belangstelling. Nokkenassensor kan ook rot zijn. Soms zijn ze goed in koude toestand maar beginnen ze te haperen na opwarming.

eerde (0), 5 jaar geleden

Oke MJ, ik zal er weer naar kijken.

beemerke75 (0), 5 jaar geleden

fout in EWS wil zeggen dat er geen comunicatie tussen dme en ews is de ews is de start onderbreker en deze kan kapot zijn of geen sleutel herkenning
probeer de ews te overbruggen en probeer dan nogmaals
Grtzs Beemerke75

eerde (0), 5 jaar geleden

Hallo Beemerke75,
Dit lijkt mij wel een goed idee, maar hoe doe ik dat?

eerde (0), 5 jaar geleden

Hallo,
De BMW doet het nog steeds niet. U zult begrijpen dat er geen haast bij is.
Wel vraag ik mij af, wanneer het een EWS probleem is, doet de startmotor het dan nog wel?
En kan ik de auto dan ook nog aanslepen of wil dat ook niet.
In ieder geval bedankt voor alle hulp tot nu toe.

eerde (0), 5 jaar geleden

Benzinepomprelais losgehaald contactjes schoongemaakt en toen sloeg de motor even weer aan.
Morgen een nieuw relais halen.

eerde (0), 5 jaar geleden

Nieuw relais ingedaan maar niet aanslaan.

eerde (0), 5 jaar geleden

Hij doet het weer. Losse stekkerverbinding bij het pomprelais en de zekering van de pomp.
Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en helpen.

Groeten,
Eerde.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.