loopt onregelmatig na koude start, (foutcode cilinderuitschakeling ivm. kat scade)
vervangen: bobines,bougies,injectors ultrasoon gereinigd, nieuwe mot.computer(ingeleerd bij de dealer), olie vervangen(van juiste type)ivm smeerolieverdunning
als je hem dan van contact haalt en opnieuw start gaat hij uit de noodloop en rijd hij de hele dag probleemloos, ook het starten gaat dan goed
maar na een nacht staan heeft hij weer het probleem van onregelmatig lopen, en de storing in het foutgeheugen komt dan na het te hebben gewist
weer terug.
als hij heeft gelopen en je hebt de storing gewist kun je er een dag mee rijden en komt de storing niet terug.
een probleem met koude motor dus.
benzinedruk is 3.5 bar,alleen de druk houdt hij niet tot de volgende morgen vast, ik weet niet of dit beslist noodzakelijk is want als je hem op
cotact zet is de druk metteen weer 3.5 bar.
wie weet er raad met dit probleem???? geven deze motoren mechanische problemen????
pittige storing, groeten ido.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo
Heb je al eens naar je temp-sensor waarde gekeken na een nacht stil staan voor het starten? Misschien zit hier de oorzaak. Deze word vaak niet opgeslagen in het fout-code systeem zolang het een redelijke waarde is.
succes
groeten A.F.
heb temp zenders (2x) bekeken in meetwaarde blok en deze waarden leken goed, maar heb dit nog niet bij een koude motor gedaan, dus zal dit nog even controleren.
zijn er voor deze motoren ook software updates geweest??????
groeten ido.
heb de temp zenders bij koude motor gecontroleerd en deze zijn natuurlijk(helaas goed)
heb nu ook koud de compressie gemeten en ook deze is perfect echter hij loopt ook de eerste 15 tot 30 seconden perfect rond
en begint hierna onregelmatig te lopen, heb zelf het vermoeden dat de klepstoters dan te ver opgepomt worden en dat dan de kleppen
te ver open worden gedrukt,
maar ja deze vervang je niet zo maar even want er zit ook nog 2x vanos op
wie heeft hier ervaring mee??? heb gehoord over speciaal gereedschap en afstelling d.mv. perslucht
hoop dat iemand mij verder kan helpen want wordt wel een beetje moedeloos van deze storing.
B.V.D. gr. ido.
hoi Ido, is niet gewoon je carterventilatie gescheurd, zodat deze valselucht zuigt?? is een veel voorkomend probleem.. trek je olie dop bij lopende motor maar eens los, deze moet er met een licht vacuum af gaan, krijg je de dop er niet af dan is je carterventilatie stuk.
wat betreft de vanos: deze is zeer makkelijk te vervangen.( makkelijker dan enkele vanos)
-kleppendeksel verwijderen
-viscofan + behuizing verwijderen
-vanos los schroeven rondom
-achter inbus afdekkingen zitten ook nog twee boutjes (m6) MET LINKSE DRAAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
die moet je ook los draaien, deze zijn voor je vanos aan de nokkenas vast te schroeven
-en dan kun je de vanos er zo afpakken..
succes...
Hallo ido,
Ik heb een auto met ongeveer het zelfde probleem, bmw 320 uit 2003 met een 2.2i motor.
Bij koude motor cilinderuitschakeling , onregelmatig lopen.
Heb je de oorzaak al kunnen achterhalen?
Ik hoor graag van je.
Mvg Nigel
Magazijn@vanessenauto.nl
De ruilvanos is zo weer stuk,
Ringen zijn los te vervangen en van betere kwaliteit.
http://www.beisansystems.com/
Ido,
Het is heel goed mogleijk dat je carterventilatie niet meer goed is! Zelfs als je de oliedop er nog wel af krijgt! Ik heb hetzelfde
probleem gehad met mijn 528i en ook deze liep perfect totdat hij met koude start opeens na een 30sec of een paar honderd meter rijden
station heel onregelmatig ging lopen (hij sloeg dan niet af). Ik merkte dit voor het eerst toen ik oud glas naar de glasbak ging
brengen wat een paar honderd meter van mijn huis is. Het werd heel langzamerhand steeds erger. Bij warme motor nergens last
van en ging hij als een speer! Ik ben toen naar dealer gegaan voor een onderhouds beurt inspectie 2 en toen melden ze mij
dat de carterventilatie klep zijn langste tijd had gehad. Ik heb toen een 4 weken later (ik ging eerst nog even verder zoeken daar ik dealers nooit direct vertrouw)
door de dealer een nieuwe klep inclusief alle pijpjes en slangetjes laten monteren en daarna liep hij weer als een naaimachientje. Dit is nu alweer een 7 maanden geleden.
Gr. Marco
16 jaar
Even een vraagje aan Marco,
Ik heb het zelfde probleem als jij had, als ik dat zo lees. Gebruikte die van jou ook veel olie?
15 jaar
Ron,
Nee mijn auto gebruikte geen druppel olie (nu nog steeds niet) maar het is wel zo dat naarmate de slijtage
aan de carterventilatie klep erger wordt dit wel kan gaan optreden. Ik was er zeker
heel snel bij.
15 jaar
Bedankt voor je reactie Marco, ga een deze dagen een afspraak maken om het goed na te laten kijken.
groetjes Ron
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar