heb pas een probleem met mn e34
het lastigste is dat er soms niets aan de hand is en soms wel
het gaat om het volgende motor loopt soms rottig stationair wel regelmatig maar lijkt of hij overslaat ruikt dan ook erg naar benzine halfgas geen vermogen volgas niks aan de hand de automaat schakelt dan ook twijfelachtig rond een bepaald toerental schakelt hij steeds tussen 2versnellingen is vooral als je laagtoerig zwaar belast hoogtoerig gewoon goed geeft dan ook de storing op de boordcomputer bremsenlicht kenzeichenlicht rucklicht en als hij goed rijd ook deze storing niet op de boordcomputer ook is dan de verbruiksmeter aant galoperen ook op cruizecontrol
wat is er al gedaan alle
vaccuum slangen vervangen waren bijzonder slecht
bougies vervangen waren nog goed alle 8 koffiebruin
bobine s en bobine stekkers vervangen en op vonk gecontroleerd
luchtmassameter vervangen
stappenmotor gereinigd
luchtfilter vervangen
tempratuursensor vervangen
massakabel vervangen met kartelringen gemonteerd
uitlatenlezen storing die boven kwam 153 can dme load signal uitgelezen met een maxidiag md801
met autodata geeft hij aan bedrading of computer automatenbak
wie maakt me los begin de moed te verliezen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou hem eerst eens laten uitlezen door iemand die wel wat kan met deze motor, lijkt gewoon op een defecte carterventilatie of in ieder geval valse lucht, welke vacuum slangen zijn er vervangen?
Op deze motor zitten geen vacuumslangen zoals bijv. bij 6 cilinder motoren, carterventilatieunit zit achter op het inlaatspruitstuk.
gr Martin
heb je toevallig een print van waar die slangen zitten
de slangen die vervangen zijn zijn de kleintjes boven op de motor en die naar de injectierail
11 jaar
Ik heb geen print van waar die slangen zitten omdat zoals ik al gezegd heb dit zitten er niet op, als je een probleem met de carterventilatie hebt zit dat bij een m60 of een m62 bijna altijd in de unit zelf achter op het inlaatspruitstuk, je zo eens bij draaiende motor de olievuldop los kunnen draaien, als je dan een hoog vacuum hebt dan is bijna zeker het membraam in de carterbentilatie kapot.
gr Martin
heb even gekeken als je de dop eraf draaid en dan je hand er op houd heb je een licht vacuum maar zeker niet hoog
preventief het membraam vervangen?
11 jaar
heb vandaag membraam eraf geschroeft was idd licht gescheurd bijna onzichtbaar dus nu besteld en dan even verder kijken
11 jaar
Het membraan is vervangen en een deel van de problematiek is opgelost.
Alvast bedankt voor de tip !
Nu heb ik de volgende problematiek nog met de BMW.
Hij stinkt naar benzine en hij schokt met koude motor dit zit hem vooral in het schakelen. hij twijfelt dan tussen 2 versnellingen of gas of geen gas geven.
Graag hoor ik een mogelijke oplossing van U.
11 jaar
Heb je de leerwaardes gereset? Al dan niet door de accu los te koppelen?
Door de valse lucht heeft de computer zich zelf aangeleerd om het mengsel te verrijken.
Het kan even duren voor dat weer weg geleerd is naar een normale waarde.
bedankt voor je reactie
de leerwaardes worden momenteel gewist hopen dat het de storing verhelpt
11 jaar
alles gereset en heeft niks geholpen helaas
11 jaar
iemand suggesties ?
11 jaar
Kan wel even duren dat inleren in een oude DME. Resetten kan met soft via de ronde diagnosestekker.
Accu loshalen heeft geen zin want de 12V wordt via een relais op de DME gezet. Werkt alleen als het contact wordt aangezet. Dat gaat ook even de pomp draaien (signaal vanuit de DME) om benzinedruk op te bouwen.
Als de accu losgehaald is moet wel de elec ruitbediening weer geset worden door de knop even ingedrukt houden. in onder en boven positie van de ruit.
Maar dat terzijde.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar