BMW 320 E36 met M50 motor bj '93, loopt onregelmatig stationair, als je iets gas geef loopt de motor weer glad het lijkt alsof hij te arm staat of op 5,5 cilinder loopt.
Bobine's geprobeerd, geen lek lucht, lambda-sonde, LHM, injectoren gereinigd, benzinedruk gemeten, allemaal oke.
iemand nog een idee ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
luchtmassa meter? weet niet of die er op zit oor, lijkt mij wel
als bobine's goed zijn getest , geen inlaat lekkage (ook slang tussen lhm en gasklep goed)
onderdruk in carter gemeten?
scoop beeld sec. ontsteking?
timing / slingering van de tand krans?
slaat de motor terug bij gas los?
22 jaar
Heb ik een keer meegemaakt na veel meten en reinigen ven het gasklephuis was het probleem opgelost met het afstellen van de gasklepsensor.
22 jaar
Zo te lezen is dit al weer een poosje terug dat dit werd behandeld......maar goed, misschien heeft iemand hier iets aan. Mijn 520 (24) had ook dit euvel. Lambda-, bobine-, bougiekabels-, dit alles was vervangen. Geen resultaat, bleef licht schokken, draaide niet mooi stationair, nerveus rijgedrag etc. Het euvel??? Na lang aandringen bij dealer om de bougies te controleren, werd de boosdoener ontdekt! Bougie van de 5 cyl. waar 1 elektrode (er zijn er 2) tegen de middenelektrode aanzat. Euvel opgelost!
21 jaar
Dit heb ik ook aan de hand met mijn 520i 24V M50 van 1991, maar kan het probleem ook niet vinden. Bij mij doet op stationair de 6e cilinder niet mee, bij beetje gas niets aan de hand. Iemand al een oplossing?
16 jaar
is je slang naar je luchtfilter niet stuk
16 jaar
heb je foutcodes??
Ik had dat probleem ook met mijn 320i uit '91.. Kort daarna sloeg die uit tijden het rijden en wil sins dien niet meer aan slaan... Ik heb gekeken en krijg geen vonk... Heb'm uitgelezen maar krijg een error en een foutcode 10 maar omdat dat die apparaat amerikaans is weet ik niet in welke tabel ik moet kijken. Kan namelijk de injectoren zijn wat me sterk lijkt, en het kan ook de kruk- of nokas sensoren zijn. Heb de fuel pump relais geswitched met die van de toeter, niks...
Iemand help?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar