BMW 5-Serie: LPG G3 inbouwen in gebruikte E39?

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 523i (2500)

Beste medelezers,

ik overweeg een LPG tank in mijn 532i touring te laten inbouwen. Hij loopt erg strak en heeft 200.000 gedraaid. Is voorheen altijd bij een dealer in onderhoud geweest.
Reden is dat ik meer rijdt dan eigenlijk voorzien en de benzine mij er iets te hard doorheen gaat.

Is dit een aan/afrader? Wat voor problemen zouden er evt. kunnen optreden en wie kan dit goed inbouwen?

Bij voorbaat dank voor de tips. groet Jos

Deeben18

Geplaatst door Deeben18 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

BMWWillem (0), 16 jaar geleden

Op moet gas je koken. Je gaat toch geen gas leggen in Beemer? Koop dan een diesel.

Hans4040 (330) PRO, 16 jaar geleden

zo`n vieze diesel?
Gas kan heel goed in BMW, ik zou niet weten waarom niet.

Jos, laat je informeren door een goed inbouwstation.

mvg,
Hans.

jean5225 (0), 16 jaar geleden

Jos,

Mijn zoon rijd al een paar jaar met LPG in zijn auto en dat is een 523i ik kan het je alleenmaar aanbevelen
de auto loopt zéér goed op gas en het verbruik en prestaties zijn ook redelijk, natuurlijk zijn de prestaties op benziene beter.
Maar het is wel veel beter voor je beurs als je gaat tanken.

MVG Jean

Marcel D (0), 16 jaar geleden

Hallo Deeben

Ik heb zelf een 523 sedan van 10-96. Ik haal zelf tussen de 9,1 en 9,8 uit een liter benzine (95). En dan rij ik niet eens heel erg rustig. Je verbruik op gas zal toenemen. De overweging zal meer zijn de investering om de installatie in te bouwen, de veel hogere wegenbelasting met in je achterhoofd de extra verhoging in 2008, het wat hoger verbruik icm de toch niet geringe prijs per liter. En natuurlijk hoeveel km je nog wilt doen met deze wagen. het zijn heerlijke wagens, maar ik denk dat je de investering er niet meer uit zal halen. Je hebt daarnaast ook nog je normale onderhoud, die met deze km stand wat meer zal bedragen.

Deeben18 (0), 16 jaar geleden

Dank voor de reacties, ik overweeg ook een diesel, maar ben benieuwd of er (bekende) technische problemen zijn in de combinatie E39 en LPG G3. Dan hoef ik nl geen 5k bij te leggen voor een 530D met een normale KM-stand. Deze 523i benzine auto rijdt nl erg goed en het is een mooie uitvoering.
Tot nu toe geen slechte berichten over LPG qua rijden.
Ik wil nog ca 75000 (3 jaar) met de auto rijden, dan is de tank er in mijn berekening na 1,5 jaar uit.
groet Jos

Rob67 (0), 16 jaar geleden

'Op moet gas je koken.' Sorry BMWWillem, maar dat is zo'n ontzettend afgezaagde en vooral domme opmerking.
Weet je wie het met wel jou eens is? Vadertje Staat, die vindt het prachtig als mensen die veel km's maken gewoon domweg benzine blijven tanken en zich het schompes betalen aan accijns. Je betaald meer wegenbelasting, maar door de LPG-G3 subsidie per jaar van ca. 330,- per jaar valt de LPG-toeslag nog mee, zeker bij een 523i.
Bij het tanken van LPG lach je werkelijk iedereen uit aan de pomp.
Er zijn jaren geleden toen de electronica opkwam in de LPG-wereld veel problemen geweest met de betrouwbaarheid, maar die tijd is inmiddels al weer ver achter ons.

svaleras (100), 16 jaar geleden

Wat BMW Willem bedoelt te zeggen met zijn opmerking, is volgens mij gewoon dat het "not done" is, om gas in een bmw te plaatsen. Natuurlijk kan het...maar toch. Ben het eigenlijk wel met hem eens, een BMW hoort op diesel of benzine te zijn. En je ziet ze ook zelden tot nooit op gas. Kijk maar op marktplaats bijvoorbeeld. Van de duizenden BMW's die er te koop staan, vind je er hooguit een stuk of 3 - 4 op gas.
Maar ok, ieder zijn mening...
Groetjes

Rob67 (0), 16 jaar geleden

'Op gas moet je koken' / 'not done' / 'een BMW hoort op diesel of benzine te zijn'.
Wat hebben bovenstaande opmerkingen gemeen?
Ze hebben alle drie geen argumentatie. Iedereen mag zijn eigen mening hebben, logisch, maar een mening die niet onderbouwd is, is van weinig waarde.
Je geeft niet aan wat nu een echt goeie reden is om geen LPG in te bouwen, ik kan er geen bedenken, al helemaal niet als je ziet hoeveel geld je ermee uitspaart, óók t.o.v. een diesel.
LPG is beter voor de motor (schonere verbranding, minder vervuiling van de motorolie), beter voor het milieu en beter voor je beurs.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.