auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 5-Serie 2007: Luchtvering storing Bmw e61 facelift

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,5

Hallo iedereen,

Onlangs kwam ik aan mijn auto aan en zag dat vanachter mijn kassen op mijn banden zaten.. Dan ben ik ingestapt en zag ook dat er een foutmelding was van luchtvering, Nu dan heb ik een beetje liggen zoeken op internet en dan vroege ze mij of dat ik onder het reservewiel kon gaan kijken of daar water zat en indd vol met water heel het elektronika systeem lag onder water ik heb alles afgedroogd en alles terug aangesloten en de foutmelding was nog steeds niet weg dus dacht ik waarschijnlijk omdat de relai van de compresso onder water zat heeft de compressor de hele avond liggen draaien en is gewoon verbrand, Dan heb ik een nieuwe besteld en die is vandaag goed aangekomen haal hem uit zijn verpakking sluit hem terug correct aan en de inbegrepen relai ook ik wil hem laten draaien oke hij draait wel maar auto gaat nog steeds niet omhoog wat ik dan meteen gedaan heb is zien waar er lucht zat en op welke kabels dus er is een dikke zwarte kabel die komt van het linker spatbord en die gaat zo naar de compressor vooraan en gaat zo naar in de compressor naar vanachter naar een dunne zwart plastieke kabel en die dunne zwart plastieke kabel gaat naar een zwart doosje en aan dat zwart doosje aan de andere kant heb u 2 ook dunne plastieke kabels maar 1ne blauwe en 1 rode tot aan dat zwart plastieke doosje zit er luchtdruk op de kabels en op de rode en de blauwe geen lucht dat zijn de 2 kabels dat naar de balgen gaan.. wie kan me zeggen wat dat zwart doosje is waar de lucht wordt gestopt en zo niet naar de balgen kan gaan ?
En ook nog er is een fiche aan dat zwart doosje dus is waarschijnlijk elektronisch bestuurd wie kan me zeggen welke relais of zekeringen dat het zwart doosje bestuurd ? is het misschien de relais die naast de groene relai zit van de compressor zelf ?

Geplaatst door

baaza (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoogstwaarschijnlijk je regeleenheid van je luchtvering kapot.
EHC heet dat

Herman BMW 0
badge

9 jaar

Hallo Herman,

Danku voor uw antwoord, Maar nu nog een vraagje als ik dit nieuw aankoop bij Bmw, Moet ik mijn auto dan ook laten coderen op de nieuwe EHC ?

Met vriendelijke groeten

Nawfal

baaza 0

9 jaar

Hoi Nawfal,

Het is een nieuwe regeleenheid dus die moet geprogrammeerd/gecodeerd worden.
Als je het bij de dealer laat doen dan wordt de gehele auto gedaan ( alle regeleenheden )
Het gebeurt weleens vaker dat je CCC/CIC dan kapot gaat.
Er zijn waarschijnlijk ook bedrijven die alleen de EHC kunnen programmeren/coderen

Herman BMW 0
badge

9 jaar

Oké super bedankt voor het helpen, En wat bedoel je met de CCC/CIC is dat nog iets anders dan de EHC ?
En nog een vraagje als ik de EHC er uit trek dan komt er ook een melding van anti lekband, Is dat een systeem dat samenkomt op de EHC ?

Met vriendelijke groeten

Nawfal

baaza 0

9 jaar

Je CCC/CIC/ M-ASK is makkelijk gezegd je "radio,navigatie" daar heb je verschillende types van en die hebben een andere benaming.
Tevens heeft het ook met uitvoering van je navigatie te maken.
Als ik het goed zeg dat heeft een CCC 2 sleuven en een 8,8" scherm en heb je navigatie professional.
M-ASK heeft 1 sleuf en een 6,5" scherm oftewel business navigatie.
CIC heeft 1 sleuf, 8,8" scherm en is gekomen vanaf ongeveer 2009, heeft een harde schijf, beeldkwaliteit beter en sneltoetsen bij de idriveknop.
Wat betreft die melding weet ik niet zeker maar als jij de stekker er weer in doet en de melding is weg, dan ga ik daar wel vanuit.
EHC is je wagenhoogteregeling en heeft communicatie met meerdere regeleenheden.
Heeft de auto een panaromadak?
Laat dan de afvoer daarvan controleren!

Herman BMW 0
badge

9 jaar

Goede middag, beste Baaza,

Laat de BMW eens uitlezen, dan weet u direct wat het probleem is.

Succes.

Met vriendelijke groet,
Ad

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.