auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: mechanische benzinepomp vervangen door elektrische

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 316

Hallo,
Ik heb laatst mijn motor vervangen door een donormotor.
Alles past mooi buiten de benzinepomp. Op de donormotor is geen voorziening voor een mechanische benzinepomp, dus wil ik deze vervangen door een elektrische.
Nu is mijn vraag. Van waar neem ik best de stroom hiervoor. Of van waar komt die normaal.
is een bmw e30 316 (carburateur 90pk).

Alvadt bedankt!!

Geplaatst door

Fuelburner 001 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=Fuelburner 001]Nu is mijn vraag. Van waar neem ik best de stroom hiervoor. Of van waar komt die normaal[/quote]
Zo simpel werkt het allemaal niet.

Je zult eerst de brandstofdruk moeten meten en weten van de mechanische pomp.
Deze druk moet nagenoeg exact gelijk liggen met de vervangende, elektrische brandstofpomp.

Daarnaast zal het e.a aan veiligheidsmaatregelen moeten worden genomen....

O.a met een relais aangestuurd via de bobinekabel (= een optie)

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

10 jaar

Gezien de vraag van de TS zal het om een carburateurmotor gaan? Dan kan een unuverseel pompje geplaatst worden. Die leveren ongeveer 0,5 bar, ruim voldoende.
En inderdaad laten werken met een safetyrelais zoals dat bv. ook bij lpg-instalaties wordt gebruikt..

moderator 0
badge

10 jaar

Ik was zeker van plan om met een relais te werken..
vroeg me gewoon af vanwaar ik " de schakeldraad" zou nemen. Bobine lijkt idd goed. Staat enkel stroom op terwijl de motor start en loopt..
is idd een carburateurmotor. Iemand een idee waar ik een betaalbaar maar goed pompje kan bestellen hiervoor?

alvast bedankt!

Heb even zitten zoeken waar ik de relais mee aan gaan sturen. En vind het niet of is enkel wanneer het contact aangezet word goed?
Ik dacht dat de pomp enkel spanning mag krijgen terwijl de motor word gestart of draait. Dus wanneer bv de motor uitvalt de pomp ook stopt.
Maar vind geen draad die zo werkt.. want als ik de relais dan gewoon achter het contact zet en de motor valt uit zal de pomp toch blijven draaien?

Ook ben ik op zoek naar een schema voor de vacuum darmpjes aan de carburator enz. Nu zijn deze compleet in de war en weet niet waar wat moet..
betreft een bmw e30 316 (m10b18) carburateur (pierburg).
Ook een elektrisch schema voor uit te zoeken voor de pomp zou handig zijn.

alvast bedankt!

Wat je ook kunt doen is een bots schakelaar in bouwen de ze zal bij een botsing de stroom naar de pomp onderbreken, haal er eentje op de sloop b.v van een renault

jan5047 0
badge

10 jaar

Dat kan middels inductie;
Relais aansturen met een draad die je 10x om de bobinekabel wikkeld...daar overheen een paar laagjes tape om de draad op z`n plaats te houden.
Tijdens starten en lopen van de motor krijgt het relais spanning en als de motor afslaat valt die spanning weg.

Hans4040 1435
badge vip badge

10 jaar

[quote=Hans4040]Dat kan middels inductie;
Relais aansturen met een draad die je 10x om de bobinekabel wikkeld...daar overheen een paar laagjes tape om de draad op z`n plaats te houden.
Tijdens starten en lopen van de motor krijgt het relais spanning en als de motor afslaat valt die spanning weg.[/quote]
Allright!! Probeer ik zeker eens!! Alvast bedankt!!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.