BMW 5-Serie: Mijn motor (4-cilinder) blijkt onderdruk te hebben volgens sommi

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 520d (2.0 diesel)

Ik wil mijn auto verkopen maar heb nu al van twee handelaars gehoord dat de motor
onderdruk blijkt te hebben. Ze meten dit door bij stationair te laten draaien, de oliedop
eraf te schroeven. De de olie sputtert dan een beetje, hij rookt een beetje en er zit wat druk
op.


1) Is dit onderdruk?

2) Meet men dit inderdaad zo?

3) Is het erg?

4) Zit er verschil bij het meten van de "onderdruk" bij een 4-cilinder en een 6-cilinder? Want mijn broer met zijn 6-cilinder 530d heeft dit niet.


Dit zijn mijn vragen, misschien kan iemand me helpen.


MVG

jc

Geplaatst door jc (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

svaleras (100), 16 jaar geleden

Hallo,

Dat sputteren kan ook door de nokkenas komen, die draait immers en gooit altijd wel een paar spetters omhoog. Echter dit mag niet veel zijn, ook het roken niet. Maar wel iets. Komt er rook en/of olie uitsputteren uit je peilstok, als je deze bij draaiende motor uittrekt? Dat is nooit een goed teken...

Groeten

paulmichiel (0) PRO, 16 jaar geleden

Elke motor heeft onderdruk. Is vaak een truc van de louche handel om de auto af te kraken. Zolang de dop er niet afblaast als je deze er los oplegt is er niets aan de hand.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.