BMW 3-Serie: Misfires en inhouden BMW 320Ci

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2 Liter M54B22

Enkele weken geleden had ik bij het koud starten last van een cilinder die niet mee liep. De motor liep onregelmatig, trilde en miste vermogen. Dit was te merken tijdens de eerste paar minuten direct na het starten.
Soms was het probleem even weg maar kwam het na een aantal seconden weer terug. Naar mate de de motor warmer werd, verdween het probleem.

Momenteel heb ik bovenstaand probleem niet meer in deze mate, het is vanzelf minder erg geworden, wel hoor ik bij de uitlaat dat er af en toe nog een misfire tussen zit. Ook hier geld dat dit alleen waarneembaar
is indien de motor nog koud is. Indien de motor warm is, heb ik tijdens het rijden dat de motor af en toe inhoud \ smoort als ik het gas wat dieper intrap. Bij normaal rijden merk ik hier niets van.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik heb laatst nog zo'n goedkope OBD-II scanner van Ebay aan de auto gehangen maar hierbij kwamen geen foutcodes naar voren.

De auto heeft overigens zo'n 127.000 km op de teller staan.

Exorcist

Geplaatst door Exorcist (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Kun je alleen foutcodes uitlezen of ook live data? (Koelvloeistof temperatuur, luchtmassa en dergelijke)

Exorcist (0), 12 jaar geleden

Dat kan, Scantool.net software gebruik ik daarvoor.

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 12 jaar geleden

Beste even met BMW software uitlezen, zal vermoedelijk dan wel fout codes tevoorschijn komen.
Oiram

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Wat voor signaal geven je lambdasondes als je flink gas geeft en het idee van smoren krijgt?
En wat doen de Long Term Fuel trims op dat moment?

Exorcist (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor de reacties. Ik ben dit weekend even wezen rijden met OBD-II scanner ingeplugd. Natuurlijk deed het probleem zich tijdens de rit niet voor...
Wat mij opviel was dat tijdens deze rit de "Long Term Fuel Trims Bank 2" steevast op 1.6% bleef staan, misschien is het niets maar het viel mij wel op.

Overigens had ik vanochtend weer even dat de motor op 5 cilinders liep bij het stationair draaien. Een dot gas hielp niet maar toen ik 10 sec. later weg reed,
had ik er geen last meer van.

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Long Term Fuel trim hoort ook niet echt hard te bewegen.
Wat doet de SHORT term fuel trim Bank 1 EN Bank 2?
Waar staat de Long Term Fuel trim Bank 1 op?

Patje8412 (0) PRO, 12 jaar geleden

Heb hetzelfde probleem, maar alleen bij de koude start.. en hoe kouder hoe erger.... Zat zelf aan de klepstoters te denken....

Exorcist (0), 12 jaar geleden

Zo, ik was dit topic al helemaal vergeten... Het probleem bij mij is inmiddels al opgelost maar wat het nu uiteindelijk was, is onduidelijk. Ik heb de auto naar de garage gebracht en daar hebben ze hem vroegtijdig een grote beurt gegeven, hierbij zijn de o.a. de bougies, olie, oliefilter, luchtfilter etc. vervangen. Sindsdien heb ik geen enkele misfire of gestotter meer vernomen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.