close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: motor blijft koud op Daskboard.

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Hallo,

Wie kan mij helpen. Ik heb onlangs een BMW 318i benzine gekocht uit het bouwjaar 1996. Nu reed ik op de snelweg maar de temperatuur meter op het dashboard gaf aan dat de motor koud is. Hij kwam net boven het eerste deel van de meter. Heb de verwarming geprobeerd maar ook deze werd niet warm.

Wat kan het probleem zijn ?

Geplaatst door

verkoops (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kan het niet de sensor zijn?

toniii 0

14 jaar

Als de verwarming ook maar heel beperkt werkt, is waarschijnlijk de thermostaat defekt of verwijderd.

Laat de auto eens volledig koud worden. Start dan en voel af en toe aan de bovenste slang die naar de radiator loopt. Die hoort koud te blijven tot de motor op temperatuur is gekomen.

Als die meteen mee lauw en warm wordt, blijft de thermostaat openstaan en moet die vervangen worden.

Oppassen voor bewegende delen in de buurt uiteraard.

Harald4118 0

14 jaar

Toniii

Dat zal best kunnen maar waar kan ik die sensor dan vinden, dan kan ik deze gaan vervangen.

verkoops 0

14 jaar

Als de kachel niet warm word ga je dat echt niet verhelpen door een sensor te vervangen.
Waarschijnlijk thermostaat kapot of omdat je hem net hebt thermostaat verwijderd en misschien wel erger.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

99% een defecte thermostaat!

Harry,

Je zegt het verkeerd, als je bij een koude motor aan de slangen voelt, word de bovenste eerst warm, gaat de meter omhoog en als hij op temp is, word ook de onderste warm, want deze blijft koud als de thermostaat dicht is.

De is trouwens zo vervangen..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Bedankt voor de snelle reacties !

Heb inmiddels de thermostaat bestelt en wordt er zaterdag ingezet. Nog tips voor het vervangen van de thermostaat. Officiele BMW thermostaat komt erin.

verkoops 0

14 jaar

Echt tips heb je voor het vervangen niet echt nodig, vanzelf sprekend de afdichting vernieuwen die er meestal bij zit, en erna zorgen dat hij goed ontlucht word, bij de 6 cilinders geeft dat nog wel eens problemen, ontluchten met de verwarming op warm en blazer op stand 1..

stefan84 0

14 jaar

Deze topic kan gesloten worden.

Ik wil een ieder bedankt voor de antwoorden.

Bij het demoteren van de thermostaat is er een bout afgeknapt, voor de zekerheid de auto maar naar de garage gebracht om de bout eruit te laten halen en tevens de thermostaat te laten vervangen.

verkoops 0

14 jaar

Dat gebeurt wel meer. Je kan die heel voorzichtig uitboren. Of met een tang eruit draaien als er nog een stukje uitsteekt.

Het is een probleem van deze blokken met bouten die lang niet zijn los geweest.

Maar is het nu opgelost met de nieuwe thermostaat ? Dat weten wij altijd graag.

Harald4118 0

14 jaar

Thermostaat is gemaakt.

De temperatuur meter staat iets voor bij het midden maar stabiel. Alleen als ik gas geef hoor je de van harder draaien, dus als ik gas geef is gaat de van harder mee draaien is dit normaal als de auto warm is ?

verkoops 0

14 jaar

Hij hoor me te draaien als de motor TE warm word, niet makkelijk te beoordelen van afstand.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Martin,

De van draait zachtjes maar als ik gas geef gaat hij harder mee draaien dus hoe nmeer toeren ik draai hoe harder de van gaat draaien.

Kan het misschien de visco zijn, heb daar namelijk iets over gelezen.

verkoops 0

14 jaar

Dat kan maar hij moet gaan meedraaien als ie te warm word maar niet als de meter gewoon in het midden staat. onder het rijden zou hij zowieso niet mee hoeven draaien.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

George,

Zo te horen is je visco ook aan vervanging toe, je zou hem amper mogen horen,

Bij koude motor mag je de fan kunnen laten stoppen, doe dat niet met je handen maar rol een krant op.

Bij warme motor mag je hem niet kunnen laten stoppen, kun je dat wel, is de fan kapot en werkt dan niet meer goed, hij is ook kapot als hij zo'n vliegtuig geluid gaat maken, dus als je hem goed hoort, en hij ook met de toeren mee harder gaat blazen.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Stefan,

bedankt voor je reactie

Je schrijft : hij ook met de toeren mee harder gaat blazen, dat doet hij. Nu is mijn vraag is dan de fan kapot of de visco ?

gr George

verkoops 0

14 jaar

De fan zit aan de Visco en de Visco regeld het wel of niet meedraaien van de motor. In dit geval is de visco kapot. De fan kan alleen kapot als er een stuk af is en dat gebeurt niet zo snel.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Martin,

Bedankt voor je reactie dan weet wat ik moet doen en dat is dus de Visco vervangen. Nog een ander vraagje, ook als de motor warm is komt er nog steeds wiite rook/damp uit de uitlaat weet jij mischien in welke richting ik dit moet zoeken.

Gr George

verkoops 0

14 jaar

George,

Di witte rook is condens, en dat krijg je als je veel korte stukken ermee rijd, na een lang stuk over de snelweg zal dit weer verdwenen zijn, dus als de motor goed warm word..

Als het maar een beetje is, is er niks aan de hand, hij moet dan niet extreem wit gaan roken.

Als je de visco vervangt kun je het beste even de afdekkap om de radiateur weg halen, dan de fan met 4 boutjes los draaien en verwijderen, neem een sleutel 32 en zet die op de dikke moer van de visco, met er met een hamer op zodat je hem los schrikt, maar let op, rechts om los draaien!

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Stefan,

Bedankt voor je info, wat betreft de wiite rook. Het kan best zijn dat het condens is want heb een aantal keren met een open thermostaat gereden, deze is inmiddels al vervangen.

Wat betreft het los halen van de visco, waarbij jij schrijft dat je rechtsom (met de klok mee) moet losdraaien. Is dan de positie van je zelf voor de auto .

Is dit de enige moer die je tegenovergesteld moet losdraaien, want normaal draai je met de klok mee de boel vast en tegen de klok de boel los.

Gr. George

verkoops 0

14 jaar

George,

Ja precies zoals je het zegt, gewoon rechtsom draaien als je voor de motor staat.. De rest is gewoon normaal en links om los halen..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Heren,

Ik wil jullie bedanken voor de tip. Afgelopen vrijdag de Visco koppeling vervangen en het probleem is opgelost.

Topic kan gesloten worden.


Bedankt.

Gr. George

verkoops 0

14 jaar

Mooi om te horen George!

Bedankt voor de feedback!

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.