BMW 3-Serie: BMW 318is 1992 Koude Start Problemen

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: M42

vandaag eerste koude start na aankoop... motor draaide licht tikkend (weg binnen een minuut), en wanneer ik de blower aanzette binnen wilde hij afslaan, en dan weer niet. Wijzer bleef op en neer gaan. Dan maar stukje rijden. Als ik gas gaf, zakte hij eerst in toerental. Na 5min rijden draaide hij minder dan 500rpm. Na langer rijden reed hij weer normaal. Maar merk dat hij moeilijk warm word. Duurt erg lang voordat hij niet meer rookt. Net na werk stuk van 30min, rookte hij nog beetje. Hopelijk weet iemand hier raad mee. Olie is ververst na aankoop. Dat scheelde al heel wat in motorgeluid). Motor loopt nu nog licht trillend stationair en klinkt beetje rauw in lage toeren.

D25002011

Geplaatst door D25002011 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Geen koude start bij aankoop test rit? Dat doet het ergste vermoeden.
Je zegt: duurt erg lang voordat hij niet meer rookt. Hoe lang is lang? En wat voor kleur is de rook? En weinig rook of heel erg veel?

Ik denk als eerste compressie meten en lekverliezen meten.

D25002011 (0), 14 jaar geleden

[quote=oldford]Geen koude start bij aankoop test rit? Dat doet het ergste vermoeden.
Je zegt: duurt erg lang voordat hij niet meer rookt. Hoe lang is lang? En wat voor kleur is de rook? En weinig rook of heel erg veel?

Ik denk als eerste compressie meten en lekverliezen meten.[/quote]
Ik dacht dat het een koude start was. Na een paar km snelweg rookt hij opzich niet meer. Maar alleen in de stad rookt hij klein beetje nog.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Die rook kan condens zijn, krijg je ook van veel korte stukken rijden..En is dus normaal.

Slecht starten of op gang komen is niet normaal,

Het schommelen in toeren kunnen meerdere oorzaken hebben, denk aan valse lucht, stappenmotor, verkeerde waarde van temp sensor koelvloeistof etc..

Het getik kunnen de klepstoters zijn, kan ook komen doordat de auto al een tijd stil staat, zou eens kijken of het na een paar honderd km nog aanwezig is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.