Na vervangen van mijn vliegwiel, versnellingsbak en koppeling met drukgroep , draait de motor niet, gelijk de versnellingsbak geblokkeerd is
dus wat gebeurt er ,: wanneer ik de wagen start zowel in neutrale stand of in versnelling valt die uit, maar als ik mijn koppeling indruk start de wagen.Is alsof de versnellingsbak geblokkeerd zit,
2de, Als de wagen stilstaat en ik zet hem in de neutrale stand, kan ik aan de as waarop de kardan is aangesloten draaien. Dus begrijp niet goed wat er aan de hand is?
vliegwiel is vervangen door een lichtmetalen, zou het daardoor komen?
koppelingsset dat er onder zit is eentje van F1 racing en mijn vliegwiel van driftworks.
heeft dit soms iemand meegemaakt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Arya hoe het is gekomen moet je zelf nagaan maar de price-as staat vast . Als je de koppeling in drukt hoeft deze niet te draaien . Dat de aandrijfas in neutraal kan draaien heeft hier niets mee van doen. Los de bak een halve cm,dat doet hij graagen kijk of de motor dan weer draaibaar is .voor op de krukas te testen. De dikte van het nieuwe vliegwiel zal t.o.v. de oude wel afwijken. Succes. Price lager zit die in de krukas of vliegwiel ??
Of het gekochte spul was niet bestemd voor je motor of je hebt een montage fout gemaakt..
14 jaar
[quote=Punt]Arya hoe het is gekomen moet je zelf nagaan maar de price-as staat vast . Als je de koppeling in drukt hoeft deze niet te draaien . Dat de aandrijfas in neutraal kan draaien heeft hier niets mee van doen. Los de bak een halve cm,dat doet hij graagen kijk of de motor dan weer draaibaar is .voor op de krukas te testen. De dikte van het nieuwe vliegwiel zal t.o.v. de oude wel afwijken. Succes. Price lager zit die in de krukas of vliegwiel ??[/quote]
de prise as lager zit in de krukas, ( deze is ook vervangen geweest)
14 jaar
Heb je wel het goede prise-as toplager monteerd ?? Niet dat deze te klein is en daardoor de prise as niet in het lager valt, maar er tegen aan gedrukt word en zo de boel klemt ??
Voor deze te vervangen heb je een stukje gereedschap nodig..
Zou toch de boel eens goed controleren, het lijkt wel of er iets vast loopt nu de bak tegen de motor aan geschroeft zit, dit kan een montage fout zijn, of een verkeerd onderdeel dat gebruikt is geworden.
14 jaar
blijkbaar is de koppeling de verkeerde , het moest eentje zijn zonder veren en ik heb eentje met veren ingestoken
mvg
14 jaar
Bedankt voor de feedback!
Gr Stefan
14 jaar
Is het normaal dat men na het plaatsen van een lichter vliegwiel, men de trillingen kan voelen, vooral bij het optrekken? Lijkt alsof de koppakking van de motor er door ligt? alsof ik met een amerikaanse muscle wagen aan het rijden ben.
14 jaar
Nu heb jij nog een 6 cil , maar je dacht een snellere acc. te verkrijgen maar nu ben je de soepele loop kwijt. Nu de keuze. Groetjes.
Waarschijnlijk had je dus een 2-massa vliegwiel en nu een vast, wat dit nu kan verklaren..
Maar deze persoon is er wel over te spreken :
by gareth power Date Added: Tuesday 08 September, 2009
finally its fitted and bedded in.
i can confirm this is a brilliant bit of kit, car doesent bog down like it used to. feels quicker and revs alot faster.
highly reccomended for any e36 M3 s50b30/b32
and being cheaper than its rivals its nothing but win!
14 jaar
[quote=stefan84]Waarschijnlijk had je dus een 2-massa vliegwiel......[/quote]
Heb daarjuist mijn adapt values gereset en lijkt erop dat de trillingen weg zijn, waarschijnlijk waren de adapt values met de 2 massa vliegwiel berekend.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar