motor draait maar start niet, de lampje van de batterij blijft branden toen de auto voor de laatste keer startte, er komt mazout in de mazout filter en in de injectors, wat kan ik er aan doen
dank u
Geplaatst door unaluzman (0) , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
marcel6952 (0) PRO, 17 jaar geleden
common-rail???
waarschijnlijk, een van de injectors die doorlekken, daardoor heb je te weinig raildruk waardoor de motor niet aanslaat.
misschien met een extra accu of powerpack, draait de motor sneller rond waardoor de motor misschien aanslaat.
succes, marcel..
unaluzman (0), 17 jaar geleden
inderdaad t'is een common rail.
als je da auto trekken met een andere start em effe en valt drek stil ik had ook gedacht aan injectors maar kan het ook mss de pomp zijn, want vorige kreeg ik hem weeral nie in de gang na een kwartier proberen was hem gestart maar de lampje van de accu bleef branden op de dageboard en gisteren weeral het zelfde ikkreeg die nie in gang ben hele tijd aan prberen maar gaat niet
marcel6952 (0) PRO, 17 jaar geleden
ja dat zou ook inderdaad ook kunnen
we hebben het ook al wel vaker mee gemaakt dat de pomp te weinig opbrengst heeft.
kun je bij de dealer de druk uit laten lezen, dan weet je het gelijk...
unaluzman (0), 17 jaar geleden
bij de dealer ???? ik had ook een de dynamo gedacht die slecht kan zijn is dat ook mogelijk
marcel6952 (0) PRO, 17 jaar geleden
?????? als de startmotor wel de motor rong gooit zou je zeggen dat de accu wel goed volgeladen wordt...
tis wel een moeilijk geval....
als de motor zou lopen zou je de laadspanning kunnen meten..
maar even iets anders: heb je het inlaatspruitstuk eraf liggen dan?? omdat je op de pomp gemeten hebt??
unaluzman (0), 17 jaar geleden
ik weet nie wat je bedoelt met de inlaatspruitstuk maar ik heb aan de stekker gemeten van de pomp of er spanning was,
unaluzman (0), 17 jaar geleden
zou het ook mss aan de alternator liggen want de accu lampje blijt branden, dus zou het ook mss aan de alternator liggen
stefan84 (0), 17 jaar geleden
hij loopt ook zonder dynamo,daar ligt je probleem zeker niet!!
spuit eens wat remreiniger of start-pilot in de inlaat,en kijk of hij aanslaat..dan kun je al het één en ander uitsluiten.
Stefan
hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden
Het kan zeker wel aan de dynamo liggen, begin maar te meten op de accu, hoe hoog de spanning is TIJDENS het starten, als deze lager dan zo'n 9 volt valt werkt je boordelectronica niet meer.
Dat hij wel even loopt na aanslepen komt dan waarschijnlijk doordat je de stratmotor niet gebruikt.
Ik denk dat een multimeter hier uitkomst gaat brengen.
Groeten Marcel
unaluzman (0), 17 jaar geleden
alternator heb ik laten testen en is niet slecht ik weet het prbleem nog altijd niet
stefan84 (0), 17 jaar geleden
marcel,
dat is enkel met starten,omdat hij dan een capaciteit nodig heeft,maar moet er gewoon zonder problemen mee blijven lopen/rijden..zonder dynamo!die wel indien de accu in goede staat verkeerd en vol is..
Stefan