BMW 3-Serie: motor houdt in en draait 600 toeren stationair

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 8v

Motor houdt in op een hikkend of stotend manier en het vermogen valt soms helemaal weg alsof de motor van contact is maar als je meer gas geeft komt die weer op toeren.
Als die stationair draait doet die dat met 600 toeren en de motor gaat flink op een neer met een rammelend geluid net alsof die op 3 cilinders loopt

maar dit allemaal doet die niet altijd maar 80 % van een hele rit doet die dit
bijvoorbeeld net reed ik met koude motor weg niks aan de hand maar na 10 min begon die weer terwijl de dag van tevoren deed die het ook al met koude motor.

ik zat zelf te denken aan de lambdasonde of de klopsensor?

iemand enig idee

gr andy

bmwcoupe94

Geplaatst door bmwcoupe94 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

Driver21 (0), 14 jaar geleden

heb je al gekeken of je geen valse lucht hebt...luchtslang na LMM wil wel eens scheuren

bmwcoupe94 (0), 14 jaar geleden

ja allemaal nagekeken geen valse lucht

Driver21 (0), 14 jaar geleden

brandt je motorlampje niet?

bmwcoupe94 (0), 14 jaar geleden

nee die brandt niet

Driver21 (0), 14 jaar geleden

hmm bougies al gedemonteerd gehad? als ie op 3 loopt en bijgeluid dan is er iets niet goed in de motor...kan zowel elec. als mechanisch zijn

dennie24 (0), 14 jaar geleden

hallo

het kan je stappenteller zijn of lmm stuk

of een bouige kabel waar een schuur in zit

of ff uit laten lezen kan je het zo zien helpt wel

gr dennie

bmwcoupe94 (0), 14 jaar geleden

zijn 4 nieuwe bougie 3 maanden geleden in gekomen
hij is al uitgelezen en toen gaf die de klopsensor aan toen hebben we alle foutcodes gewist en toendeed die het weer goed voor 4 weken ongeveer en nu begint de ellende alweer maar nu bij het uitlezen geeft die niks aan

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Volgens mij heb je helemaal geen motorstoringslampje..

Foutcode wissen helpt niet, wel het opsporen en verhelpen..

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Lees het signaal van de lambda-sonde eens uit bij stationair en verhoogd (3000) toerental en plaats de waarde hier (minimum en maximum).

stefan84 (0), 14 jaar geleden

En dat rammelende geluid, is dat er ineens ingekomen, of praten we hier over de bekende M40 kwaal ?

Als er nergens valse lucht getrokken word zoals je zegt, en er geen storingscodes in het geheugen staan, kun je de weerstand van de koelvloeistof temp eens meten.

Dat kan ook het horten / stoten en schommelend stationair toerental veroorzaken.

bmwcoupe94 (0), 14 jaar geleden

ik heb een m43 motor, maar het viel me net op dat het probleem minder erg is geworden heb bij de sloop andere lmm gehaald maar zou het kunnen dat die aangeleerd moet worden? daar heb ik vangehoord en zoja hoe doe je dit?

uitleesapparaat geeft klopsensor aan en o2 waarde

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Door een defect aan de klopsensor zul je ook minder vermogen hebben, deze storing kom je eerst aan het oplossen, of de klopsensor zelf is defect, de bedrading ervan, of het motorregelapparaat, maar het kan net zo goed veroorzaakt worden door een ander probleem, waardoor hij de klopsensor aangeeft.

En de O2 waarde, ik neem aan dat je je lambdasonde bedoelt ?

Een exacte storingscode + nr kan al veel helpen.

Is de uitlaat ook gas dicht ?

Lmm hoef je niet in te leren, enkel even de foutcode's wissen.

bmwcoupe94 (0), 14 jaar geleden

nou het probleem is nog steeds niet verholpen maar nu is het probleem iets anders.

als ik nu op trek blijft die ongeveer 5 seconden op 2500 toeren hangen (maar dat kan ook verschillen, soms ook bij 3500) met een pruttelend geluid en heel soms een backfire maar dat zal wel komen omdat die gewoon benzine inspuit maar geen vermogen heeft?
en dan houdt die in en als je het gaspedaal nog verder in trapt voel je hem nog meer inhouden( je voelt hem afremmen ) en na die paar seconden komt die in een slag meteen op toeren en alle vermogen, en hoe hoger je in de versnellingen gaat hoe minder erg dat het word qua mijn gevoel dan

groetjes andy

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Heb je de boel eens gecontroleerd ?? De sensoren dan ?

Gr Stefan

bmwcoupe94 (0), 14 jaar geleden

heb nieuwe klopsensoren maar daar lag het niet aan, maar hoe meet je de lmm door, stekker eraf en met multimeter?

dennie24 (0), 14 jaar geleden

als je lmm los haalt als de auto uit is stekker los halen en dan auto starten draait die normaal lmm stuk

gr dennie

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Je moet niet alles luk raak vervangen, maar begin eens met meten..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.