close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: Motor houdt in en verbruik is hoog

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3 liter

Ik heb een 530d touring. Als hij koud is loopt de motor goed. Als hij warm begint te lopen dan houdt de motor in.
Verbruik ligt ook op 11liter op 100km terwijl dit normaal rond de 8.2 à 8.5 ligt.
Lmm is al vervangen.
Ze hebben me wel verteld dat slang van de intercooler die op de EGR klep uitkomt normaal niet meer in te drukken is bij het gas geven.
Bij mij wordt die slang niet echt hard.
Wat kan het probleem nog zijn.

Mvg,

Philip

Geplaatst door

Philipwitteveen (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

het probleem is dat je geen turbodruk genoeg hebt.
EGR kep is mischien vast aangezien die werkt op de uitlaat(teveel aan zoet en ze komen vast)en als hij blijft
openstaan heeft hij tekort aan turbodruk,het is in ieder geval nie normaal dat die darm niet hard komt

wittenaap 0

18 jaar

inderdaad Jan,

als die darm niet hard word is dit niet normaal,

net zoals die darm in je broek,als die niet meer hard word,klopt er ook ergens iets niet..heheh..

Stefan

stefan84 0

18 jaar

[quote=wittenaap]het probleem is dat je geen turbodruk genoeg hebt.
EGR kep is mischien vast aangezien die werkt op de uitlaat(teveel aan zoet en ze komen vast)en als hij blijft
openstaan heeft hij tekort aan turbodruk,het is in ieder geval nie normaal dat die darm niet hard komt[/quote]
EGR klep en collecteur heb ik schoon gemaakt. Uitlaatgassen die de EGR binnen komen heb afgeloten aan de ingang op de EGR klep. (nu wordt de collecteur niet meer vuil) Dus een klep die blijft hangen is het probleem niet.
Heeft de vuldruksensor die op de collecteur zit iets te maken met hoeveel druk de turbo geeft aan de ingang op de EGR klep?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.