Hoi,
Ik zit met het volgende. Ik weet dat aankoop adviezen niet gegeven mogen worden. Ik ben bezig met de aanschaf van een 735i met 220k op de teller. Mooie auto, alles strak. Eén euvel bij stationair t/m een toerental van ongeveer 1700rpm klinkt de v8 als een 6cilinder diesel.
Daarboven gewoon echt dat heerlijke V8 geluid. Geen ratels en tikjes, alleen echt een duidelijke dieselklop.
Wat kan dit zijn?
- Vanos? (kwestie van nieuwe olie of vervangen?)
- Klepstoters?
Ik heb de verkopende partij verteld dat ik nog even wil nadenken alvorens tot aanschaf over te gaan. Maar die dieselklop zit mij niet lekker.
Auto is wel aan een beurt toe, dat is waar de verkoper ook mee schermt. Maar ik twijfel sterk. Verder loopt de auto wel mooi. Trekt redelijk goed (wel beduidend minder dan de 740i...)
Dus mijn vraag is niet of ik deze auto moet kopen of niet, alleen wat kan deze klop zijn?
Alvast bedankt.
Gr. Mike
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dan doe je zo laat de verkoper de auto een beurt geven als het dan over is koop je hem, en niet over koop je hem niet, of neem een goede monteur mee die het kan beoordelen, vanaf achter mijn pc moeilijk te zeggen wat het is
Hard weglopen en niet achterom kijken.
Als het alleen met een beurt op te lossen was deed de verkoper dat wel, al was het alleen maar omdat de auto dan meer waard is.
Haha, ok duidelijk, daar heb je wel een goed punt.
Ik snap dat het lastig te beoordelen is. Ik heb juist heel erg gelet op ratelende en tikkende geluiden, die hoorde ik niet. Ook geen rook uit de uitlaten.
Waarschijnlijk is hard weglopen idd het beste, wel jammer, verder hele mooie auto.
10 jaar
Ik heb ook weleens zoiets meegemaakt, ik geef 2 keer gas in een e36 en toen begon hij op een paar cilinders minder te lopen. De verkoper deed toen opeens alsof zijn neus bloed.
10 jaar
[quote=rover200vi]Ik heb ook weleens zoiets meegemaakt, ik geef 2 keer gas in een e36 en toen begon hij op een paar cilinders minder te lopen. De verkoper deed toen opeens alsof zijn neus bloed.[/quote]
Tjah, zei zeker ook dat ie alleen een beurtje nodig had? ;-)
Maargoed om even erop terug te komen. Het advies van Oldford bleek een goed advies. Ik heb een "specialist" erbij gehaald en zijn visie was ook hard weglopen, Vanos systeem liep op zijn einde.
Hoge , nee hele hoge kostenpost waar je niet als pas trotse bezitter van een mooie 7-serie op zit te wachten.
Dus klinkt zo'n motor enigszins verdacht, in mijn geval als een diesel bij lage toeren (bij hogere toeren zeker niet), kans heel groot dat het de Vanos is.
Ik ga verder zoeken.
Dank voor het advies.
Gr. Mike
10 jaar
Fijn deze adviezen in deze forum, hoop inzichten, besparen je duizenden euro's en nog veel belangrijker dan dat ze besparen je mogelijk hoofdpijn en spijt achteraf. Ik ben zelf ok zo'n naieve goedgelovige jongen geweest, en zie ook nu in dat ALS het met een kleine of grote beurt volledig verholpen was had de garage het allang gedaan. Onlangs mij overkomen, speelde een garage vermomd als particuliere verkoper notabene in op mijn onwetendheid/goedgelovigheid en verkocht mij een auto vol maknementen met de kanttekeningen dat het met een kleine beurt helemaal tiptop in orde is geen enkele zorgen, bleek van alles mis te zijn van slechte koeling radiator tot en met blown headgaskets koppakkingen alles moest vervangen worden. Als mosterd na de maaltijd toen het project BIJNA af was en de auto goed stopte ik en deed ik het weg voor veels te weinig omdat ik psychisch me niet meer welkom voelde in dat factuur-wrak. Dure les mar nu herken ik de symptomen snel:
Jaja met een kleine beurt klinkt het weer als een zonnetje!
Ik draai in mijn hoofd een cartoontje af waarbij een oude dronken sovjet ex-piloot een tweede hands ruimte schip te koop heeft staan. Op de vraag waarom de rocketburners niet aangaan antwoordt hij: "Dat brandende gevoel heb ik al zovaak gezien! Hier neem nog een glaasje vodka alvast."
9 jaar
[quote=Samurai]Ik ben zelf ok zo'n naieve goedgelovige jongen geweest, en zie ook nu in dat ALS het met een kleine of grote beurt volledig verholpen was had de garage het allang gedaan. Onlangs mij overkomen, speelde een garage vermomd als particuliere verkoper notabene in op mijn onwetendheid/goedgelovigheid en verkocht mij een auto vol maknementen met de kanttekeningen dat het met een kleine beurt helemaal tiptop in orde is geen enkele zorgen, bleek van alles mis te zijn van slechte koeling radiator tot en met blown headgaskets koppakkingen alles moest vervangen worden. Als mosterd na de maaltijd toen het project BIJNA af was en de auto goed stopte ik en deed ik het weg voor veels te weinig omdat ik psychisch me niet meer welkom voelde in dat factuur-wrak. Dure les mar nu herken ik de symptomen snel:
Hier neem nog een glaasje vodka alvast."[/quote]
Haha proost! ;-)
Tjah, heel vervelend als dit gebeurd en kan me voorstellen dat je na zoveel facturen geen rijplezier meer hebt aan een auto.
Wel vind ik dat je als koper ook niet TE naïef moet zijn. Met een klein beetje onderzoek kun je best al veel punten zelf ontdekken voor aanschaf van een auto.
Zo had mn buurvrouw laatst een prachtig mooi corsaatje op het oog. Helemaal nog niet zo oud, nog geen 100k op de teller. Ze vroeg of ik even wilde kijken voordat ze tot aanschaf overging.
Ik draai de oliedop eraf en toen had ik al gegeten en gedronken, ene mayoboel. Effe met ijslolliestokje roeren door het koelwaterreservoir en jep, oliespoortjes! Ik zeg tegen haar, laat maar staan die bak of ze moeten flink over de brug komen.
De verkopende partij had al helemaal geen zin meer om de auto te verkopen aan haar, zij denken gewoon ach er zijn er genoeg die niet opletten. Zie, ik bedoel met wat simpele handelingen en testjes kun je zelf al vrij snel ontdekken of er geen al te grote gebreken zijn.
Trouwens om even terug te komen op de bewuste BMW. Ik heb via via vernomen dat de nieuwe eigenaar echt een kat in de zak heeft gekocht. Arme man had niet alleen een VANOS probleem, bij deze dus echt bevestigd, maar ook de automaat bleek aan revisie toe. Dat zijn flinke rekeningen!! Oei, wat ben ik blij dat ik em heb laten staan ;-)
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar