auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3ER REIHE: Motor probleem

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: N42B18A, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 85

Goedenavond,
Mijn auto wilde ineens niet meer starten. Hij is toen uitgelezen en daardoor hebben wij de volgende dingen vervsngen: motor Kleptimer, nokkasensor en de 2 sensoren voorop de motor. Hierna is hij nogmaals uitgelezen en ingelezen hij geeft geen storingen meer aan maar de auto start nog steeds niet. Als je de stekker van de motor kleptiming loskoppeld loopt hij stationair wel goed. Heeft iemand een idee wat het nog zou kunnen zijn want wij komen er echt niet meer uit en ik zit met de handen in het haar. Alvast ontzettend bedankt.

Geplaatst door

Anita84 (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is dit de 318CI waar de krukaslager van uit lag? In dat geval - svp aangeven dat dit probleem een oplossing heeft voordat iemand gaat reageren. Dank!

Wernervs 0

7 jaar

Nee dit is een bmw 316ti compact. Mijn nieuwe auto waarmee ik ook al pech heb. Die andere is al vermeld dat het opgelost is

Anita84 0

7 jaar

Wat een pech! In dit geval vroeg ik me af of de uitgelezen foutcodes er nog zijn.

Iets wat onduidelijk is: de auto start niet, maar als je de stekker van de motorkleptiming loskoppelt loopt hij stationair wel goed? Start hij dan wel?

Wernervs 0

7 jaar

Nee hij geeft nu geen storingen meer aan :-(

Anita84 0

7 jaar

Iets wat onduidelijk is: de auto start niet, maar als je de stekker van de motorkleptiming loskoppelt loopt hij stationair wel goed? Start hij dan wel?

Wernervs 0

7 jaar

Moeizaam uit eindelijk wel. Maar dan loopt hij stationair alleen zodra je de stekker er dan weer opzet slaat hij af.

Anita84 0

7 jaar

Ja, en laat je de stekker eraf, dan loopt ie alleen in noodloop waarschijnlijk.
Het lijkt erop alsof de nokkenasversteller (dus de motorkleptiming) niet goed zijn werk doet (de VANOS). Heel soms kun je door schoonmaken problemen als deze oplossen. Moet ie wel erg vuil zijn. Als je minder geluk hebt is 'tie van tijd af en moet hij op tijd gezet worden. Anders moet hij gereviseerd worden en anders helemaal vervangen... Maar let op, de Vanos werkt met oliedruk en in dit oliedruksysteem zitten ook ventielen die vervuild kunnen raken en daardoor kunnen blijven hangen. Lijkt hij stuk, maar zit 't hem dus ergens anders in. Heb je ook deze problemen van. Hier kun je ook naar kijken.
Voor de rest haak ik even af, want ik ben geen Vanos-specialist, haha...

Wernervs 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.