BMW 3ER REIHE: Motor probleem

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: N42B18A, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 85

Goedenavond,
Mijn auto wilde ineens niet meer starten. Hij is toen uitgelezen en daardoor hebben wij de volgende dingen vervsngen: motor Kleptimer, nokkasensor en de 2 sensoren voorop de motor. Hierna is hij nogmaals uitgelezen en ingelezen hij geeft geen storingen meer aan maar de auto start nog steeds niet. Als je de stekker van de motor kleptiming loskoppeld loopt hij stationair wel goed. Heeft iemand een idee wat het nog zou kunnen zijn want wij komen er echt niet meer uit en ik zit met de handen in het haar. Alvast ontzettend bedankt.

Anita84

Geplaatst door Anita84 (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Wernervs (0), 6 jaar geleden

Is dit de 318CI waar de krukaslager van uit lag? In dat geval - svp aangeven dat dit probleem een oplossing heeft voordat iemand gaat reageren. Dank!

Anita84 (0), 6 jaar geleden

Nee dit is een bmw 316ti compact. Mijn nieuwe auto waarmee ik ook al pech heb. Die andere is al vermeld dat het opgelost is

Wernervs (0), 6 jaar geleden

Wat een pech! In dit geval vroeg ik me af of de uitgelezen foutcodes er nog zijn.

Iets wat onduidelijk is: de auto start niet, maar als je de stekker van de motorkleptiming loskoppelt loopt hij stationair wel goed? Start hij dan wel?

Anita84 (0), 6 jaar geleden

Nee hij geeft nu geen storingen meer aan :-(

Wernervs (0), 6 jaar geleden

Iets wat onduidelijk is: de auto start niet, maar als je de stekker van de motorkleptiming loskoppelt loopt hij stationair wel goed? Start hij dan wel?

Anita84 (0), 6 jaar geleden

Moeizaam uit eindelijk wel. Maar dan loopt hij stationair alleen zodra je de stekker er dan weer opzet slaat hij af.

Wernervs (0), 6 jaar geleden

Ja, en laat je de stekker eraf, dan loopt ie alleen in noodloop waarschijnlijk.
Het lijkt erop alsof de nokkenasversteller (dus de motorkleptiming) niet goed zijn werk doet (de VANOS). Heel soms kun je door schoonmaken problemen als deze oplossen. Moet ie wel erg vuil zijn. Als je minder geluk hebt is 'tie van tijd af en moet hij op tijd gezet worden. Anders moet hij gereviseerd worden en anders helemaal vervangen... Maar let op, de Vanos werkt met oliedruk en in dit oliedruksysteem zitten ook ventielen die vervuild kunnen raken en daardoor kunnen blijven hangen. Lijkt hij stuk, maar zit 't hem dus ergens anders in. Heb je ook deze problemen van. Hier kun je ook naar kijken.
Voor de rest haak ik even af, want ik ben geen Vanos-specialist, haha...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.