BMW 7-serie 2006: Motor problemen 760

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 6000, Vermogen (kw): 450

Ik bezit al jaren een BMW 760 uit 2006 met E65 motor
Hij is begonnen met soms minder te lopen also hij minder benzine kreeg.
Soms starten raar lang ook of hij geen benzine kreeg en soms nog amper lopen en al zijn kracht weg.
Ik denk een soort van beveiliging.
Mijn garage heeft de benzinepomp uit elkaar gehad maar die was schoon.
Hij heeft dat gedaan omdat de computer aangaf dat de motor aan een kant iets van 47 benzine had en aan de andere kant 13.
Dit hielp niet daarna alle orginele bougies die net een maand oud waren eruit gehaald en omgewisseld omdat er 3 niet goed zouden zijn ?
Was het ook niet nieuwe bobines erin en die weer allemaal omgewisseld maar was het ook niet.
Nu willen ze de ventilatoren (2) die aan de zijkant van de motor zit (150 per stuk) en de voelers in de uitlaat 2 aan elke kant (1200 ) vervangen omdat dit moet helpen.
Maar ik weet het niet, is er iemand die soort gelijke problemen heeft gehad ?

cok van heesch

Geplaatst door cok van heesch (0) , lid sinds 3 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 7-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

Hans4040 (310) PRO, 3 jaar geleden

Laat de auto eerst eens uitlezen voordat je dure onderdelen gaat vervangen.
Plaats dan de foutcode hier met eventuele omschrijving.

oldford (0) PRO, 3 jaar geleden

Ik heb 1 maal een 750 (van een ouder type) binnen gehad waar de tankbeluchting verstopt zat.
Dan trekt de benzinetank vacuüm en krijg je geleidelijk ook minder benzine.

Is het beter vlak na het tanken?
Zo ja, probeer dan eens op het moment dat het probleem aanwezig dit:
Haal de tankdop los en luister of je lucht hoort aanzuigen of ontsnappen.
Gaat het dan beter dan het loshalen van de tankdop?

cok van heesch (0), 3 jaar geleden

Hi Hans4040 hij is al tientallen keren uitgelezen met de nieuwste computer

cok van heesch (0), 3 jaar geleden

oldford Bedankt voor de raad maar dat is ook al gedaan.
Met starten is het net of de benzine is weggelopen en hij het opnieuw moet aan zuigen.

    Als de benzine is weggelopen heb je meestal alleen met starten een probleem en niet tijdens het rijden.
    Je kunt eens proberen door voor het starten even te wachten (1 a 2 seconden) tot de druk er weer is.
    Start de motor dan wel goed dan loopt er inderdaad brandstof weg.

    Heeft deze motor lage druk (indirecte) of hoge druk (directe) injectie?
    Bij lage druk injectie: Heeft deze motor een retourslang voor de ongebruikte benzine uit de brandstofrails?
    Of is dit een zogenaamde returnless (zonder retour) installatie?

    N.B.: Hans vroeg er ook al om: Wat zijn dan de foutcodes die uitgelezen zijn? - oldford (0) PRO, 3 jaar geleden

cok van heesch (0), 3 jaar geleden

Hi oldford, Klopt natuurlijk wat je zegt maar in het begin was het wel alleen het heel lang draaien van de startmotor (en je hoorde dat hij geen benzine kreeg) voor hij aansloeg. Daarna is hij pas af en toe met het rijden in een soort beveiligings mode gekomen waardoor een lelijke eend nog meer kracht had en ik de motor amper aan de praat kon houden.

oldford (0) PRO, 3 jaar geleden

Ik heb het even opgezocht en de motor heeft directe injectie (dus hoge druk).
Dat betekent dat er 2 brandstofpompen zijn.
a) een lage druk opvoerpomp (benzine van de tank naar de hoge druk pomp)
b) een hoge druk inspuitpomp

Is jouw garage een BMW-dealer?
Welke brandstofpomp heeft jouw garage gecontroleerd?
Is de opvoerduk gemeten?
Is de hoge druk (inspuitdruk) gecontroleerd?
Kun je nadere uitleg vragen over "Hij heeft dat gedaan omdat de computer aangaf dat de motor aan een kant iets van 47 benzine had en aan de andere kant 13." Want mogelijk wijst dat op een ander probleem.

cok van heesch (0), 3 jaar geleden

Bedankt oldford
Ik ga het de garage voorleggen
Wie weet
En het is geen BMW garage, Ik zit in Spanje en de dealers zijn zo slecht hier.
Wel geweest met mijn twee vorige 7 serie BMW ´s en met deze ook in het begin maar het is echt huilen bij de BMW dealer hier.
In Nederland altijd bij de BMW geweest maar daar zijn het vakmensen.

cok van heesch (0), 3 jaar geleden

De garage heeft een paar bobines vervangen en een paar bougies.
Het heeft niet geholpen de wagen moet nog steeds (heeft een automatische start ) verschillende keren starten voor hij aanslaat.
Wel loopt hij mooier tijdens het rijden alleen stationair trilt hij erg maar de garage zegt dat dit 3 slechte motor rubbers zijn
Ik heb besloten om maar te rijden met de auto tot er iets fout gaat want er is niemand die kan helpen.
Bedankt voor het lezen en meedenken
Groet Cok

oldford (0) PRO, 3 jaar geleden

Je kunt ook jezelf helpen d.m.v. de aanschaf van een EOBD/OBD2 uitleesapparaat.
Moet je er wel 1 kiezen die ook live data kan uitlezen.
Voor iets meer geld kun je ook voor deze kiezen: https://obdwarenhuis.nl/icarsoft-bmm-v2-...
Dan kun je naast de motor en de automatische bak ook dingen als Abs en Airbag uitlezen.

Als er dan iets is dan kun je de foutcodes uitlezen en hier plaatsen.
Soms vragen we dan om gegevens uit live data om een betere conclusie te trekken.

cok van heesch (0), 3 jaar geleden

We hebben het gedaan met de nieuwste computer die er is en ook een originele BMW computer geeft geen uitsluitsel. Alle twee de motor computers gelezen maar geen resultaat. Hij blijft naar mijn idee wachten op benzine (gaat met 95 octaan beter dan met de extra hoge ) moet nu eerst laten draaien een paar slagen dan wachten en dan weer starten en dat gaat goed tot nu toe.

oldford (0) PRO, 3 jaar geleden

Die laatste omschrijving die je geeft: eerst kort starten, contact uit en aan en dan weer starten herken ik.
Dat is een drukverlies in de lage (opvoer) brandstofdruk.
Ergens is er dus een lek. Vaak is dat een of andere klep (overdrukklep) die mogelijk in de benzinepomp zit.

cok van heesch (0), 3 jaar geleden

Ok bedankt ga het nakijken.

ford3600 (0), 3 jaar geleden

is een 12 cillinder toch ? indien ja dit zijn ahw 2 zes cillinders aan elkaar elke bank heeft zijn eigen hoge drukpomp deze moeten rond de 50 bar druk geven jou garage heeft dit al geconstateerd 13 bar voor de ene bank 47 voor de andere , nu lijkt het mij verstandig beide pompen te vervangen maar laat ze ook de aandrijfnokken controleren

cok van heesch (0), 3 jaar geleden

Bedankt ga het door geven aan de garage.
Ik rij nu weer in de auto maar hij gaat binnenkort weer naar de garage om de motor rubbers te vervangen.

oldford (0) PRO, 3 jaar geleden

Zo'n 3 weken geleden had ik ook al gevraagd wat die 13 en 47 waren. Jammer dat je toen niet reageerde.
De uitleg van ford3600 klinkt heel plausibel. Als hij gelijk heeft, dan heb je diverse grote problemen.

Ten 1e zou ik absoluut niet meer rijden met de auto, want deze storing kan dure gevolgschades opleveren, zoals verbrande kleppen en/of een defecte katalysator.
Ten 2e begin ik te begrijpen waarom er bougies en bobines zijn vernieuwd. Met zo'n lage druk zullen er wel verschillende foutmeldingen m.b.t. misfires geweest zijn. Echter met zo'n groot verschil in gewenste en werkelijke brandstofdruk had je garage moeten weten dat bougies en bobines niet de oplossing waren, maar dat die gezocht moet worden in de hogedruk pomp of de regeling daarvan (inclusief lage druk opbrengst).
Kennelijk verloopt de communicatie met je garage ook niet soepel, want ik heb niets gehoord over misfires, want dan had ik wel eerder gewaarschuwd. Ik begin te betwijvelen of deze garage de problemen wel kan oplossen.
Ten 3e zou er bij zo'n grote afwijking continue een foutlamp moeten branden en zouden er foutmeldingen over de hoge druk aan 1 kant moeten zijn. Ook daar heb ik niets van gehoord.
Brandt de foutlamp continue of niet? Als deze niet brandt of niet continue brandt dan ga je denken dat er mogelijk ooit aan de elektronika is gerommeld (fouten uitgezet). Heb je de auto al vanaf nieuw?

cok van heesch (0), 3 jaar geleden

Ik heb de auto vanaf dat hij iets van drie a vier jaar was.
Het verschil in druk heb ik nooit helemaal geloofd.
De auto heeft geen misfires alleen als ik wegrijd en te veel gas geef kan hij in een keer bijna of helemaal stil vallen. Je hoort duidelijk dat hij dan te weinig benzine heeft. Net als vroeger als een auto niet wilde starten en dan hoestend en proestend toch aansloeg.
Hij doet dit alleen als ik te hard wil wegrijden, doe ik het een één of twee minuten rustig is er niets aan de hand en loopt de auto prima zonder problemen nu. Ik had al besloten om door te rijden totdat het probleem grotere problemen gaat geven want normaal is het niet.
Wel is het lampje van het motor management gaan branden toen ik weer teveel haast had en hij even dreigde ermee op te houden. Ik moet het nog laten resetten. Wat ook interessant is of er nu twee benzine opvoer pompen en twee hoge druk pompen zijn want daar heb ik de garage niet over gehoord.
Verder er zijn geen goede garages hier en al helemaal niet voor deze auto.

oldford (0) PRO, 3 jaar geleden

Deze motor heeft inderdaad 2 hoge druk pompen.
Zie: http://2009.bmwfans.info/parts/catalog/E...
De tank heeft slechts 1 opvoerpomp.
Zie: http://2009.bmwfans.info/parts/catalog/E...

cok van heesch (0), 3 jaar geleden

Hartstikke bedankt mensen ik sta met mijn rug tegen de muur en al deze hulp is heel welkom.

jagaasbeek (0) PRO, 2 jaar geleden

Beste Cok, is het probleem met de 760 nog opgelost? Ik heb er ook een met hetzelfde probleem. Ook geen storingsmeldingen erin en toch valt de motor uit. Hoop dat uw probleem opgelost is en het mij in de goede richting kan helpen. Alvast bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.