Ik heb een BMW 320 ci uit 2001.
Ik heb het volgende probleem.
De motor slaat zomaar af.
In de afgelopen maanden sloeg de motor wel eens meer zomaar af. (heel irritant als je wegtrekt en je achterligger knalt bijna achterop)
De dealer heeft ernaar gekeken en storingen uitgelezen en het probleem leek bij 2 bobines te zitten. De verklaring was dat als de ontsteking een aantal keren oversloeg het motor management systeem de brandstof afsloot. 2 bobines en alle bougies vervangen.
Echter na een paar dagen deed het probleem zich toch weer voor.
Het probleem deed zich vaak voor bij het optrekken en soms bij het rijden bij constante snelheid van ca 80 km/uur, maar ik heb het nooit gehad wanneer ik op de snelweg reed.
Als je het contact uitzette en de motor daarna weer startte liep de motor gewoon weer en functioneerde alles weer normaal. Soms deed het probleem zich 2 x op een dag voor, en soms bleef het een paar weken weg. Echter begon het de laatste dagen vaker op te treden.
Afgelopen vrijdag kwam ik in een file terecht. toen de meute weer begon te rijden begon de motor steeds af te slaan bij het accelereren. Het verschil met de vorige keren was dat het nu ook niet meer ophield. De motor kan steeds gestart worden, maar als de motor kracht moet leveren slaat hij bij iets meer dan 2500 t/min resoluut af. Door steeds snel op te schakelen(onder de 2500 t/min) kon ik over de vluchtstrook toch nog naar huis rijden.
Na wat verhalen gelezen te hebben vermoed ik dat ik moet zoeken bij het gasklephuis, of de brandstoftoevoer (relais?).
Voordat ik weer naar de dealer ga eerst maar eens kijken of iemand iets weet.
Wie herkent dit probleem?
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het lijkt nu opgelost.
Uitlezen leerde deze keer dat toch de gasklep stuk was.
Tot 2500 t/min heb je een noodgassysteem zodat je nog wel kan rijden.
Toen ik de auto naar de garage bracht liep hij niet op 6 cilinders. Bij de garage liep hij weer wel op 6 cilinders toen de monteur hem startte (gouden handjes?).
De uitlezing gaf ook aan dat er nog wat loos was bij cilinder 2. Bobines van cil 2 en 3 gewisseld. Nu maar weer proefrijden en kijken wat er gebeuren gaat.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar