BMW 3-Serie: motor slaat af en toe af bij starten.318is(e36)

Bouwjaar: 1993

hallo bmw liefhebbers,ik heb sinds 1 jaar een 318is coupe(e36)ik ben er zeer tevreden mee ik had hiervoor aleen maar 6 cilinders gereden maar ivm de benzineprijzen nu een 4 cil en valt mij niet tegen.maar ik heb een probleem en dat is dat de auto bij een koude start wel aan slaat maar dan een paar seconden heel onregelmatig loopt(bijna afslaat) en dan weer netjes loopt met rijden is ook niets te merken maar als de motor netjes op temperatuur is en dan hem uitzet en dan weer start dan wil hij vaak afslaan en als ik dan heel ff gas hou dan blijft de motor wel lopen.naar de dealer geweest en aan de testkast gehad en die gaf aan luchtmassameter deze vervangen en de storing is wel weg maar het probleem is er nog steeds ook hebben ze een busje dat de inspuitventielen reinigt in de tank gedaan ook dat helpt niet.help help ben ten einde raad!!!!!!!!!!mvg vincent.

bloe0907

Geplaatst door bloe0907 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Ivo4684 (0), 18 jaar geleden

Is je brandstof druk wel goed?

Arnold684 (0) PRO, 18 jaar geleden

controleer eens op vacuumlekkage en reinig je stationairsteller.

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

brandstof pomp/ -relais?

bloe0907 (0), 18 jaar geleden

dank jullie voor voor een bijdrage om dit probleem op te lossen ik ga nog dan maar eens een poging wagen en hoop dat het dan beter gaat,maar de brandstofdruk heeft dat ook met de druk in de benzinetank te maken dan?en is er dan teveel druk of te weinig??en kan het er ook soms mee te maken hebben dat de motor al 265000km heeft gelopen?ik hoor graag van jullie mvg vincent

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

motor moet het in principe goed houden, zulke KM standen, maar vanaf hier is dat moeilijk te zeggen.

De brandstofdruk word mee bedoeld de systeemdruk vanaf de pomp richting de inspuitgalerij. Te hoog gebeurt meestal niet maar te laag komt wel eens voor. Meestal is dan de pomp defect of zit er een leiding geknikt /verstopt.

bloe0907 (0), 18 jaar geleden

dank je alex ik ga er volgende week mee aan de gang want dan heb ik vakantie namelijk.ik hou jullie op de hoogte alvast een goed weekend.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.