👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
ik heb een BMW E30 318i staan uit 1984 met een l jetronic. Deze auto liep van de een op de andere dag opeens niet meer.
De bougies zijn vervangen, de bougiekabels, verdelerkap en rotor ook.
het probleem:
Als je de auto start, slaat ie vrijwel meteen weer af. Als je dan gas geeft loopt ie nog een paar seconde en slaat ie weer af.
nu zitten er 3 temeratuursensoren, een witte en een blauwe ( beide 2polige aansluiting) en nog een 3e met een enkele aansluiting. Als ik nu de witte uittrek, loopt ie wel, ook stationair. Wel niet lekker, er komt een behoorlijke damp uit de uitlaat. Maar zodra ik m weer insteek slaat de motor af. De sensor is reeds vervangen, helpt niet.
Met de multimeter constateerde we dat de spanning op de injectoren wegvalt na t insteken van de witte koelvloeisoftemperatuursensor. En met aangesloten sensor start ie puur een paar seconde op de koude start injector...
Waar ligt dit aan? Ik dacht zellf aan de ecu, maar die is hier op de sloop niet te vinden. Heb m geopend en er is nix verbrand of zoiets dergelijks.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heey ralph
da's toevallig :D
al wat verder gekomen met je beemer.. ?
Stefan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar