auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 7-Serie: motor stottert, krijgt teveel brandstof op beide brandstoffen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: LPG, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 3000, Vermogen (kw): 175

Mijn bmw 730i v8 uit 1995 loopt zeer slecht als hij warm word (koud geen probleem)
Olie vervuilt heel snel, uitlaten zwart , maar geen rook.\
Krijgt zowel op lpg als benzine teveel brandstof blijkbaar, maar geen melding in computer behalve verschil in verbranding tussen beide rijen cylinders.
Al diverse dingen geprobeerd te vervangen zonder succes. (beide lamba afgekoppeld, geen resultaat, lmm losgekoppeld, geen resultaat, bobines verv. bougies verv. bougie doppen verv. omdat ik eerst dacht aan onsteking maar na olie check na 2 maanden blijkt deze vervuilt door teveel brandstof)
Lijkt wel alsof de koude start regeling niet uitgeschakeld word.
Kan ik dit testen of weet iemand andere suggesties om de oorzaak te achterhalen?
HELP!

Geplaatst door

drfeelgood (105)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Mogelijk blijft je koelvloeistof temperatuur sensor te koud aangeven.
Dan blijft de motorcomputer de warmdraai verrijking gebruiken em kan de lambdaregeling ook uitgeschakeld blijven.

Uit laten lezen of voltage meten bij aangesloten bedrading bij de koelvloeistof temperatuur sensor.

N.B.: Je zou dit ook aan het verbuik moeten kunnen zien. Dat zou een stuk hoger moeten zijn als normaal.
Maar dit is geen bewijs, dat kan aan zoveel factoren liggen.

oldford 0
badge

6 jaar

Oke bedankt, weet u ook welke waarde bij warme motor de sensor zou moeten geven?
verbruik is lastig te meten, is hoog, maar met die benzine slurper zo moeilijk te zeggen of het meer is, hij rijd namelijk wel, alleen beetje duidelijk moeilijk door een oorzaak waarvan na lang denken dit waarschijnlijk het probleem is.

Nee, exacte waardes weet ik niet omdat ik altijd uitlees.
Grofweg bij koude motor (onder de 20 graden) 2,5 volt of meer. Hou kouder hoe hoger het voltage.
Bij warm worden moet dit behoorlijk lager worden en onder de 1.0 volt gaan.

oldford 0
badge

6 jaar

bedankt voor de hulp, ga even zoeken welke temp. sensoren er op zitten en waar ze zitten.
Zal even berichten of ik hier iets aan kon vinden!

Hallo, vervolg probleem teveel brandstof op lpg en benzine
Temperatuur sensor vervangen die de computer zijn waarde geeft.
Probleem blijft.
Lambda beide vervangen, probleem blijft nog steeds.
Ik kan niks meer bedenken en er word geen enkele storing gemeld door de computer.
Suggesties meer dan welkom op dit punt!!!

(lpg ook afgekoppeld om te kijken of er niet 2 soorten brandstof tegelijk worden gegeven, ook niet het geval)
Storing word langzaam ook erger naarmate het buiten warmer is, eerst koud geen probleem, pas na 5 minuten begon het... Nu direct al.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.