Auto is 197 pk versie, met automaat.
1mnd geleden kreeg ik de melding "motor te heet" via de boordcomputer, nooit iets gemerkt maar er zit geen normale temp meter op. ( de melding komt bij 118 C.) ik had toen de caravan (1000 kg) achter de auto.
Ik had toen ook witte rook en koelwaterverlies. Bleek ws. Geen koppakking te zijn.
Auto laten repareren: thermostaathuis kapot gedrukt door thermostaat, waterpomp een beetje lek, en de egr koeler(warmtewisselaar) bleek lek met 16 uur totaal 1500 euro aan kosten.
Auto leek goed, maar via verborgen menu in de boordcomputer toch maar weer de temp gecontroleerd, met caravan blijft de temp hangen tussen 114 en 116 C./ zonder caravan tussen 107 en 110 C. Ik vind dat te heet.
Nu heb ik ook op internet gelezen dat er op de egr koeler ook een soort thermostaat zit, kan dat het probleem ver oorzaken?
De auto gaat overmorgen weer naar de garage, waar kan dit koelingsprobleem zitten.
Nb. De fan draait op volle toeren.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Probleem inmiddels opgelost door de garage, het bleek gewoon dat de radiateur verstopt zat en dus niet meer koelde, is gespoeld met ontstoppingsmiddel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[b]Door moderator verplaatst; @waalkensx, een eerste bericht bewerken wordt door niemand gelezen, plaats gewoon een nieuw bericht in het witte vak hier onder...
[/b]
Probleem inmiddels opgelost door de garage, het bleek gewoon dat de radiateur verstopt zat en dus niet meer koelde, is gespoeld met ontstoppingsmiddel.
Laatst bewerkt door waalkensx (12 juli 2014 18:00)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar