Beste allemaal, hopelijk kan een van jullie mij in de juiste richting wijzen met de problemen die ik momenteel heb met mijn 116i e87.
Afgelopen zaterdag zo’n 200 km probleemloos gemaakt. Zondagochtend rijd ik weg, plots geel motormanagementlampje en direct auto geparkeerd en laten staan. ‘s Avonds weer even gereden en auto hield merkbaar in. Na +/- 1 km begon de auto enorm te stotteren en viel zelfs uit. Kon hem direct weer starten en met veel moeite, horten en stoten wezen parkeren langs de weg. Accupool losgekoppeld, weer aangesloten en kon weer terugrijden richting huis zonder schokken of uitvallen (weliswaar motormanagement lampje wel aan).
Heb de auto vanavond uitgelezen en hier kwamen 2 foutmeldingen uit naar voren:
P0221 en P110D.
Iemand enig idee waar ik het moet zoeken? Lees op internet veel verschillende mogelijke oorzaken en word hier niet veel wijzer van. Auto heeft momenteel 80.000 kilometer gereden.
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tja, een nadeel van uitlezen met een EOBD/OBD2 scanner is dat de omschrijving voor P1xxx codes meestal mist. Ook deze code wijst op de gaskleppositie sensor. De kreet "G188" bij de omschrijving van P0221 is iets wat alleen bij VAG (VW, Audi, Seta, Skoda) van belang is.
Het kan een probleem met de gaskleppositie sensor zijn, maar ook de bedrading dient geinspecteerd te worden.
@oldford dank voor je reactie. Zal dit vandaag eens controleren. P110D geeft melding throttle position sensor ‘A’ and ‘B’ circuit range/performance bank 1.
Heb ander draadje gelezen op dit forum met zelfde meldingen op 116i waarbij sensor op gasklephuis iets is aangeknepen. Zal hier ook even naar kijken
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar