BMW 1-serie 2008: stilvallen met een witte rookpluim

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: n47da, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

auto heeft 208000 km,maand geleden heeft deze een nieuwe distributieketting gehad in de garage
nu valt deze na een paar schokjes en lichte witte rook en een schok volledig uit met een witte walm uit de uitlaat,je ziet geen steek meer achter de auto
verbruikt geen water en bouwt geen druk op
na stilvallen slaat deze niet meer aan ,na een 5 tal minuten draait deze weer
foutcodes niet te wissen 17706 roetpartikelfilter max km van roetfilter bereikt
17760 hoeveelheidsregelklep/drukregelklep

iemand sugesties, garage die ketting heeft vervangen heeft geen tijd

zwartepiet

Geplaatst door zwartepiet (65) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 1-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

kaleido 1 (1425) PRO, 4 jaar geleden

Lijkt er op dat de auto stil gevallen is in het regenereren van je roetfilter , als deze verstopt zit zal de motor niet aanslaan , stikt als het ware , maak de voorkant van het roetfilter eens los , hoeft er niet helemaal af , als de druk maar weg kan , kijk eens of hij dan wel aan slaat.

zwartepiet (65), 4 jaar geleden

als de auto is stilgevallen met een enorme witte wolk erachter, mag je starten ,gaat rond maar slaat niet aan
een paar minuten geduld en hij slaat weer aan
wat betekenen die foutcode 17706 en 17760
heeft dit iets te maken met het stilvallen, moet de roetfilter gemonteerd worden en hem laten reinigen bij een gespecialiseerd bedrijf

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

17706 = 452A DPF systeem - Computer heeft berekend dat het roetfilter vervangen moet worden.
(Op basis van de kilometerstand.)
17760 = 4560 Raildruk sensor, Druk te laag - Dat kan hete uitvallen wel eens veroorzaken.
Mogelijke oorzaken: raildruk sensor defect, raildruk regelaar defect, hoge druk pomp defect.
Diesel opvoerpomp defect (als er een elektrische pomp op zit).
In alle bovenstaande gevallen kan het ook een bedradingsprobleem zijn.
Misschien iets niet goed vast gezet bij het vervangen van de distributieketting?
Had je de klachten meteen na het vervangen van de ketting of pas nu een maand later?

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

Hoe is het met de patient? Ben je al verder gekomen?

zwartepiet (65), 4 jaar geleden

auto staat bij bmw , gaan brandstofpomp op de motor vervangen ,

zwartepiet (65), 3 jaar geleden

hebben pomp vervangen door een van een schade 1 serie bij een bmw specialist, 2 dagen ok en hij staat er terug
gaan nu de kabelboom rond de motor vervangen door een van een schade bmw van het zelfde type

check

Beste antwoord, geplaatst door zwartepiet (65), 3 jaar geleden

auto heeft het 2 weken goed gedaan na de dure reparatie , maar is toen aangereden en is totaal verlies,
was beter een paar weken vroeger aangereden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.