close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW X1 2011: N46NB20 vervangen door N46B20B

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: N46NB20, Motorinhoud (cc): 2000

Ik kan een 2011 X1 1.8 voor weinig overnemen. De eigenaar hoorde plots een harde knal onder de auto. Er was direct een behoorlijke vlam en smeerolie lekkage van onder de auto. Bij onderzoek blijkt dat er iets in de motor een gat heeft geslagen in de onderpan. De olie is op de katalysator terecht gekomen. Brandschade is beperkt gebleven.
In BMW OEM zie ik dat de auto geleverd is met een N46NB20 motor. Wanneer ik bij de motor als los onderdeel kijk staat er vermeld N46B20B. Er is een N46B20 geproduceerd tussen 2004 en 2007 en weer een andere tussen 2007 en 2015. Ik ben aan het kijken voor een complete motor of onderblok.
Kan ik iedere N46B20B gebruiken of moet ik het 2007-2015 onderblok of motor hebben?
Wat zou de oorzaak van de schade mogelijk kunnen zijn?

Geplaatst door

ptrustfull1 (100)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Volgens een motorenrevisie bedrijf kan in principe ieder N46B20 onderblok gebruikt worden. het probleem is ontstaan doordat de eigenaar in diep water had gereden en er via de inlaat water in de cilinders is gekomen. Daardoor zijn 2 drijfstangen krom getrokken waarvan 1 is gebroken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X1 of stel zelf een nieuwe vraag.