Ik kan een 2011 X1 1.8 voor weinig overnemen. De eigenaar hoorde plots een harde knal onder de auto. Er was direct een behoorlijke vlam en smeerolie lekkage van onder de auto. Bij onderzoek blijkt dat er iets in de motor een gat heeft geslagen in de onderpan. De olie is op de katalysator terecht gekomen. Brandschade is beperkt gebleven.
In BMW OEM zie ik dat de auto geleverd is met een N46NB20 motor. Wanneer ik bij de motor als los onderdeel kijk staat er vermeld N46B20B. Er is een N46B20 geproduceerd tussen 2004 en 2007 en weer een andere tussen 2007 en 2015. Ik ben aan het kijken voor een complete motor of onderblok.
Kan ik iedere N46B20B gebruiken of moet ik het 2007-2015 onderblok of motor hebben?
Wat zou de oorzaak van de schade mogelijk kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens een motorenrevisie bedrijf kan in principe ieder N46B20 onderblok gebruikt worden. het probleem is ontstaan doordat de eigenaar in diep water had gereden en er via de inlaat water in de cilinders is gekomen. Daardoor zijn 2 drijfstangen krom getrokken waarvan 1 is gebroken
1 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X1 of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar